اقتصاد ۲۴ - اداره کل توسعه شبکه تنظیمگران اجتماعی سازمان تنظیم مقررات رسانههای صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) و شرکت «دیجیتون» به منظور تولید محتوا در راستای دانشافزایی زیستمجازی و سواد رسانهای تفاهمنامه همکاری منعقد کردند.
در همین راستا در جلسهای با حضور احمد آذرسا؛ مدیرکل توسعه تنظیمگران اجتماعی ساترا و مصطفی ریپور، مدیرعامل دیجیتون، با تاکید بر ضرورت ارتقا دانش عمومی رسانهای جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان، تفاهمنامه همکاری بین دو طرف منعقد شد.
در پی احصا نیاز دانشافزایی کودک و خانواده در حوزه رسانه و به منظور انتشار و تولید مباحث سواد رسانهای به ویژه با مشارکت فعالان مردمنهاد این حوزه و به منظور آگاهیبخشی زیستمجازی و سواد فضای مجازی کودکان و نوجوانان این تفاهمنامه به امضای طرفین رسید.
برهمین اساس استفاده از ظرفیتهای آموزشی طرفین با هدف تولید مشترک محتوای سواد رسانهای و دورههای توانمندسازی کودکان و نوجوانان مورد تاکید قرار گرفت.
در این جلسه مدیرکل توسعه تنظیمگران اجتماعی ساترا بر ضرورت ارتقا سطح کمی و کیفی سواد رسانهای به ویژه برای گروه سنی کودک و همچنین خانواده تاکید کرد.
احمد آذرسا با اشاره به اهمیت آموزش مستمر خانواده افزود: نیاز روزافزون به برخورداری از سواد رسانهای ایجاب میکند که نگاه ویژهای به گروههای سنی کودک و نوجوان داشته باشیم تا بتوانیم با محتواهای سازنده، آموزشی صحیح را انتقال دهیم.
در ادامه مدیرعامل شرکت دیجیتون نیز با اشاره به فعالیت این مجموعه در تولید برنامههای متنوع ویژه خانواده و کودک گفت: ما به دنبال ارائه محتوای جذاب و متناسب با نیاز خانوادهها هستیم.
مصطفی ریپور با اشاره به اینکه ضروری است در تولیدات صوت و تصویر، محتوای سازنده در اختیار خانواده قرار گیرد، ابراز امیدواری کرد، همکاری با سازمان ساترا بتواند منجر به تولید و تامین محتوای موثر جهت دانشافزایی کودکان و نوجوانان در حوزه رسانه شود.
منبع: روابط عمومی ساترا