اقتصاد۲۴- تبلیغات ساختارشکنانه و بعضا اروتیک برخی کالاهای مصرفی در فضای مجازی دو سه سالی است که در فضای اینستاگرام از سوی شرکتهای تولیدی انجام میشود.
با اینکه اغلب آنها با واکنشهای منفی و تن مخاطبان مواجه میشوند با این حال آنها قصد دارند که از این شیوه زننده برای دیده شدن استفاده کنند.
پیش از این شاهد تبلیغهای ابزاری یک برند شوینده و تولید شکلات بودیم که به تازگی یک برند بستنی سازی مشهور نیز با انتشار کلیپی واکنش کاربران مجازی را برانگیخت.
در این کلیپ که یک بازیگر خانم با ظاهری نامناسب حضور دارد، با رفتارها و اداهایی کاملا اروتیک و جنسی که دقیقا تبلیغ روی آن سوار شده است با خوردن یک بستنی تبلیغ آن را میکند.
واکنش به تلیغ جنسی بستنی
واکنش کاربران اینستاگرامی به خصوص خانمها و کامنتهای مخالفتشان با این محتوای نامناسب که نوعی اهانت به زنان بود باعث شد در اولین اقدام این برند تجاری کامنتهای پستش را ببندد تا جلوی واکنشهای بیشتر را بگیرید.
اما واکنشها به کامنت گذاری محدود نشد و پای بسیاری از فعالان حوزه زنان را نیز به میدان باز کرد تا آنها نیز نسبت به تصویر ارائه شده محتوا منتشر کنند و خواستار حذف و عذرخواهی برند بستنی شوند.
در ادامه واکنشها به کلیپ توهین آمیز بستنی، برخی کاربران تصمیم گرفتند اعتراضشان را در قالب ویدئو نشان دهند.
از این روز از باز کردن بستنی برند موردنظر فیلم گرفتند و بعد آن را توی سطل آشغال انداختند تا اینطوری صدایشان به سازندگان و مدیران شرکت برسد.
کلیپهایی که به مرور تعدادشان بیشتر شد و باعث شد کاربران بیشتری در جریان این کلیپ زننده قرار بگیرند و با تگ کردن صفحه شرکت از هشتگهایی نظیر #زن_کالا_نیست به این موضوع اعتراض کردند.
حذف پست جنسی
در نهایت، صفحه اینستاگرام شرکت بستنی ساز تسلیم اعتراضات شد و کلیپ موردنظر را از صفحه رسمی حذف کرد.
اما برخی کاربران به این حذف قانع نیستند و معتقدند برای پایان یافتن این دست تبلیغات باید عذرخواهی محکمی از سوی شرکت سازنده صورت بگیرد تا دیگر چنین اقدامی توسط شرکت دیگری تکرار نشود.