تاریخ انتشار: ۱۴:۰۲ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۰

اعزام چند ساعته تحت‌الحفظ هومن جوکار با سه مامور به بیمارستان

 حجت کرمانی وکیل هومن جوکار در خصوص خبر منتشر شده به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه مبنی بر «اعطای مرخصی» به هومن جوکار جهت ملاقات با پدرش قبل از فوت ایشان توضیحاتی ارائه داد.

اقتصاد۲۴به گفته‌ی این وکیل دادگستری علیرغم درخواست آقای هومن جوکار و خانواده و وکیل ایشان جهت اعطای مرخصی به هومن جوکار برای ملاقات با پدرش به دلیل بیماری حاد او و تجویز ماده ۵٢٠ قانون آیین دادرسی کیفری در این خصوص، متاسفانه با وجود موافقت اولیه و اعلام تهیه وثیقه به آقای جوکار در زندان، درنهایت با اعطای مرخصی به ایشان مخالفت گردید.

آنچه انجام شد صرفاً اعزام چند ساعته تحت‌الحفظ آقای جوکار با سه مامور بود که برای آقای هومن جوکار تنها امکان ملاقات ۵ دقیقه‌ای با پدرشان آن هم با فاصله در آی سی یو بیمارستان را فراهم کرد.

بدیهی است اطلاق مرخصی به اعزام چند ساعته تحت‌الحفظ با سه مامور امنیتی، صحیح نمی‌باشد.


بیشتر بخوانید: ۱۰۰۰ روز از بازداشت فعالان محیط زیستی گذشت/ هیچکس آزاد نشد


این وکیل دادگستری ابزار امیدواری کرد با اعطای مرخصی به آقای جوکار با توجه به فوت پدر ایشان و شرایط سخت مادرش و اینکه آقای هومن جوکار نزدیک به نیمی از محکومیت حبس ٨ ساله خود را سپری کرده، ولی علی رغم برخورداری از شرایط قانونی مرخصی تاکنون حتی یک روز به مرخصی نیامده است، اندکی از درد و رنج ایشان و خانواده‌اش التیام یابد.

منبع: امتداد

ارسال نظر