تاریخ انتشار: ۱۴:۱۹ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۰

محکومیت نماینده خوزستان به ۹۱ روز حبس تعلیقی

محمد کیانوش‌راد، نماینده اسبق مردم خوزستان در مجلس، در دادگاه تجدیدنظر به ۹۱ روز حبس تعلیقی به اتهام نشر اکاذیب محکوم شد.

اقتصاد ۲۴ - کیانوش‌راد در دادگاه بدوی به دو سال حبس محکوم شده بود و در تجدیدنظر لایحه‌ی تجدیدنظرخواهی او رد شد، اما دادگاه بنا بر آنچه در حکم آمده «در راستای تبصره ماده ۲ قانون کاهش مجازات حبس تعزیری که در راستای اصلاح ماده ۱۸ قانون مجازات اسلامی آمده، مجازات حبس متهم را به حداقل قانونی ۹۱ روز حبس اصلاح» کرده است».

اتهام کیانوش‌راد نشر اکاذیب عنوان شده است. در آن حکم به امضای بیانیه‌ی موسوم به ۷۷ نفره‌ی اصلاح طلبان و همچنین یادداشت‌های او اشاره شده است.

در حکم به انتقاد کیانوش را از علم الهدی، دفاع از نرگس محمدی، دفاع از کارگران هفت تپه و محیط زیستی‌ها و انتقاد از سیر مهاجرت اشاره شده است.


بیشتر بخوانید: کیانوش‌راد دستگیر شد


در حکم اولیه نوشته شده که اتهامات مستند به «بررسی فنی پیامک‌ها و مکالمات» کیانوش‌راد بوده است.

بنا بر مطالب درج شده در حکم اولیه، کیانوش‌راد در برابر اتهامات گفته است که حرف‌های من همه حق و درست است، قضد تخریب نظام را نداشتم، من از مجموعه‌ی این نظام هستم، کذبی بیان نکردم».

پیش از این پرونده، کیانوش راد حدود یک ماه بازداشت شده بود، ولی پس از تشکیل پرونده او از سه اتهام توسط شعبه‌ی یک بازپرسی دادسرای شهید مقدس منع تعقیب شد.

ارسال نظر