تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۰

زالی: واردات واکسن به کشور در هفته‌های آینده سرعت می‌گیرد

زالی اظهار کرد: با توجه به اهمیت واکسیناسیون در مهار پیک پنجم کرونا، در هفته های آتی شاهد تسریع واردات واکسن به کشور خواهیم بود.

اقتصاد ۲۴ - علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران در حاشیه گردهمایی معاونت بهداشت استان تهران، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر شاخص‌های مراجعه کنندگان سرپایی به مراکز درمانی و بهداشتی استان افزایشی یافته است و نتایج آمار بستری‌ها نیز با چند روز تاخیر، مشخص خواهد شد.

او ادامه داد: در هفته‌های آینده واردات واکسن سرعت می‌گیرد و امیدوارم واکسیناسیون با سرعت بالاتری انجام شود. همچنین گفتنی است امکانات لازم برای تزریق هرچه بیشتر واکسن به صورت روزانه در تهران وجود دارد و باید توجه داشت که برای مقابله با بیماری کرونا و به خصوص مهار موج پنجم باید از تمام ظرفیت ها، استفاده بهینه کرد.


بیشتر بخوانید: تزریق واکسن کرونا در تهران رکورد جدیدی را ثبت کرد


زالی تاکید کرد: در حال حاضر وضعیت تهران قرمز است و بررسی‌ها نشان می‌دهد که در هفته‌های بعد نیز این وضعیت در تهران ادامه داشته باشد. این در حالی است که میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در تهران ۵۲ درصد است و احتمال افزایش این آمار وجود دارد.

او بیان کرد: در حال حاضر طرح شهید سلیمانی با هدف بیماریابی و شناسایی افراد مشکوک با قدرت هرچه بیشتر به کار خود ادامه می‌دهد و مردم گرامی باید همکاری بیشتری در زمینه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی داشته باشند.

زالی گفت: امروزه واکسن یک موضوع مهم محسوب می‌شود و ما در تهران به رکورد تزریق ۱۰۱ هزار دز واکسن دست پیدا کردیم. در حال حاضر ۸۵ درصد از واکسن‌های تزریقی، وارداتی هستند و در هفته‌های آینده واردات واکسن افزایش می‌یابد.

منبع: باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر