تاریخ انتشار: ۱۰:۴۴ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
درویش پور:

فرهنگسازی و همراهی جوامع محلی پیش شرط رونق گردشگری قشم

درویش پور گفت: خوشبختانه امروز وحدت و همدلی بی نظیری میان مذاهب در جزیره قشم وجود دارد که جایگاه امام جمعه برای تحکیم این وحدت بسیار حایز اهمیت است.

اقتصاد۲۴- علی درویش پور در دیدار با امام جمعه شهرستان قشم، اظهار کرد: توسعه و رونق بخشیدن به صنعت گردشگری یکی از اولویت‌های اصلی منطقه آزاد قشم است و برای این منظور نیازمند فرهنگسازی جهت همراهی جامعه محلی هستیم.

وی ادامه داد: جایگاه فرهنگی - اجتماعی امام جمعه جهت تغییر نگاه فرهنگی و فرهنگسازی با رویکرد توسعه صنعت گردشگری و تبدیل جزیره قشم به یکی از مقاصد اول گردشگری کشور دارای اهمیت بالایی است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: ظرفیت‌های بی نظیر بسیاری در عرصه‌های مختلف اقتصادی، شیلاتی، گردشگری و... در این منطقه وجود دارد و اولویت و ماموریت اصلی ما بهبود خدمات رسانی و افزایش کیفیت تمام ساکنان جزیره قشم می‌باشد.


بیشتر بخوانید: هدف نهایی توسعه و رونق شهر و جزیره قشم است


به گفته درویش پور؛ قشم امروز برای تبدیل شدن به برند اول گردشگری در کشور و منطقه نیازمند تغییر نگاه به سرمایه گذاران در حوزه‌های مختلف است.

وی با تاکید بر لزوم تمامی بخش‌ها برای معرفی بهتر قشم، ادامه داد: آموزش به تمامی حلقه‌ها و تکمیل زنجیره گردشگری در جزیره یکی از اولویت‌های رونق گردشگری می‌باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: با توسعه و رونق صنعت گردشگری علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان بومی، شرایط برای کسب درآمد بیشتر و افزایش کیفیت زندگی ساکنان جزیره فراهم می‌شود.
درویش پور در پایان خاطرنشان کرد: تمامی بخش ها، نهاد‌ها و سازمان‌ها با همسویی و هم افزایی باید برای توسعه متوازن، پیشرفت و افزایش رضایتمندی مردم تلاش کنند.

براساس این گزارش امام جمعه شهرستان قشم نیز در این جلسه اظهار کرد: امنیت امروز در نواحی جنوب کشور به ویژه جزیره قشم به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس، امنیت مردم محور و براساس وحدت میان مذاهب و اقشار مختلف مردم است.

حجت الاسلام غلامرضا حاجبی ادامه داد: خوشبختانه امروز از نظر اجتماعی دارای امنیت و آرامش خوبی است و این مساله به خوبی می‌تواند در زمینه رونق و توسعه گردشگری منطقه تاثیرات مثبت خود را نشان دهد.
وی اضافه کرد: توسعه صنعت گردشگری در صورت هدفمند بودن می‌تواند موجب رونق اقتصادی ساکنان جزیره و در نتیجه افزایش کیفیت زندگی در بخش‌های مختلف قشم شود.

امام جمعه شهرستان قشم با اشاره به ضرورت فعالیت فرهنگی و فرهنگسازی، تصریح کرد: با انجام فعالیت‌های فرهنگی مختلف می‌توان زمینه اعتمادسازی و همراهی جوامع محلی جهت توسعه فعالیت‌های مختلف اقتصادی و گردشگری در جزیره را فراهم نمود.

به گفته حاجبی؛ فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی با هدفگذاری صحیح می‌تواند موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی موجود در سطح جزیره شود.
وی ادامه داد: حوزه خوب زیستن و افزایش کیفیت زندگی ساکنان تمام بخش‌های جزیره دارای اهمیت است و با توسعه متوازن و پایدار در کنار فعالیت فرهنگی و اجتماعی می‌توانیم، این موضوع را تقویت کنیم.

امام جمعه شهرستان قشم در ادامه تاکید کرد: تمام بخش‌ها و سازمان‌ها باید وظایف و ماموریت‌های خود را به بهترین اجرایی کنند و نباید سازمان منطقه آزاد قشم پاسخگوی کم کاری ادارات و بخش‌های مختلف باشد.

حجت الاسلام حاجبی افزود: بازدید‌های دوره و سرزده مدیرعامل سازمان منطقه آزاد از روستا‌های مختلف جزیره و مشاهده مشکلات از نزدیک اقدامی شایسته تقدیر است.

وی تصریح کرد: رفع مشکلات پیش روی سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی و همچنین تسهیل فرآیند‌هایی که می‌تواند موجب شکوفایی و رونق اقتصادی این منطقه شود نیز نیازمند توجه ویژه است.

امام جمعه شهرستان قشم با بیان اینکه با وجود تمام تلاش‌ها و پیشرفت‌ها هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داریم، افزود: در حوزه‌هایی مانند توریست درمانی، نفت و انرژی، صنایع دریامحور و شیلات و... قشم می‌تواند نقش مهمی در اقتصاد کشور و منطقه ایفا کند.

منبع: منطقه آزاد قشم
ارسال نظر