تاریخ انتشار: ۱۹:۲۹ - ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۳ نظر

حال و روز خواننده زن افغانستان پس از ورود طالبان+عکس

آریانا سعید، ستاره پاپ افغانستان با انتشار تصویری از خود در هواپیمای نظامی که دوشنبه شماری از پناهجویان را از کابل خارج کرده بود، اعلام کرد از افغانستان خارج شده و به دوحه رسیده است. او نوشت: «من گفته بودم آخرین سربازی خواهم بود که مادر وطنم را ترک کنم و دقیق همین طور شد»

اقتصاد۲۴-   آریانا در سال ۱۹۸۵ در کابل متولد شد. وی در کودکی افغانستان را ترک کرد. آریانا و خانواده‌اش بعد از استقرار به پاکستان به اروپا مهاجرت کردند و بعد از سپری کردن چند سال در سوئیس، در شهر لندن سکونت کردند. علاقهٔ وی به موسیقی از همان کودکی شروع شد. آریانا در دوران تحصیل در زوریخ در کشور سوئیس عضو گروه سرود بود. بعد از فارغ‌التحصیل شدن از رشتهٔ مدیریت تجارت، وی تصمیم گرفت که به عنوان یک هنرمند در عرصهٔ موسیقی فعالیت خود را آغاز کند.

علی‌رغم اینکه، آریانا در روز‌های آغازین کار خویش با چالش‌های زیادی روبه رو شد، اما بالاخره استعداد او با گرفتن جوایز زیادی، در بین مردم مطرح شد و اکنون او یکی از سرشناس‌ترین هنرمندان افغان است. گرفتن جوایزی چون: بهترین خوانندهٔ زن جوان، بهترین خواننده زن، بهترین اجرا کنندهٔ زنده و بهترین ویدیوی سال از جمله دست‌آورد‌های هنری آریانا است.

آریانا سعید در سال ۲۰۱۶ از جمله ده شخص تأثیرگذار در جامعه افغانستان انتخاب شد. در مجموع ویدیو کلیپ‌های آریانا در یوتیوب توجه بیش از ۹ میلیون تماشاگر را به خود جلب کرده‌است. اکثر شعر‌ها و آهنگ‌های ترانه‌هایی که می‌خواند، از ساخته‌های خود او است. آریانا اولین هنرمند افغان بوده که آهنگش ماشاالله در شبکه‌های جهانی پخش شده‌است و آهنگ بانوی آتش‌نشین او در شبکه جهانی "Mtv world" پخش شد.

منبع: خبر ثریا

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
اریانا دوستت دارم
ناشناس
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
خوبشد من خش حالم که بیحجابی کم شد ازافغانستان
افغان
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
خیلی خوشحالم که زنانی چون این از افغانستان رانده شدن ، اینها برنامه های سیستماتیک و سرمایه گذاری شده غرب در افغانستان بودن
ارسال نظر