تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در دیدار با اعضای شورای شهر و شهردار سوزا عنوان کرد؛

استفاده از ایده‌های نو و آموزش‌های شهروندی برای رونق گردشگری ضروری است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: شناسایی و شناخت کامل از ظرفیت‌های هر منطقه، یکی از عوامل مهم تاثیرگذار برای توسعه متوازن و پایدار است و اعضای شورای شهر و شهرداری در این زمینه نقش مهمی ایفا می‌کنند.

اقتصاد ۲۴- علی درویش پور در دیدار با اعضای شورای اسلامی و شهردار شهر سوزا، اظهار کرد: شهر سوزا از نظر تاریخی، عمرانی و توسعه صنعت گردشگری از جایگاه ویژه‌ای در جزیره قشم برخوردار است.

درویش پور ادامه داد: زمان مسئولیت برای همه خدمتگذاران محدود است و در این مدت باید با تکریم مردم، به شیوه‌ای فعالیت انجام شود که حتی در کوتاه مدت نتیجه اقدامات شایسته و ماندگاری برای جامعه به یادگار بماند و زمینه را برای توسعه هرچه بیشتر فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: وفاق و همدلی میان اعضای شورای شهر و مجموعه شهرداری در اجرای طرح‌های مهم می‌تواند زمینه ساز پیشرفت منطقه و ایجاد جذابیت برای حضور سرمایه گذاران بخش‌های مختلف اقتصادی و گردشگری در شهر سوزا باشد.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم؛ سازمان منطقه آزاد با تمام توان خود به دنبال توسعه متوازن و پایدار در تمامی نقاط جزیره قشم است و رونق و توسعه شهر سوزا نیز به شرط هدفمند بودن در همین راستا بوده و مورد حمایت است.

درویش پور با تاکید بر لزوم استفاده از ایده‌های نو برای توسععه شهری، خاطرنشان کرد: استفاده از ایده‌ها و طرح‌های نو در حوزه شهری، آموزش‌های شهروندی جهت افزایش آگاهی و همسویی مردم و همراهی جامعه محلی با طرح‌های توسعه‌ای می‌تواند، موجب رونق و توسعه صنعت گردشگری در این منطقه شود.


بیشتر بخوانید: پلمب ۷ باب مغازه در شهر درگهان


وی با اشاره به لزوم تهیه و تدوین طرح جامعه برای شهر سوزا، تصریح کرد: تهیه یک برنامه جامع و در برگیرنده نیاز‌های امروز و آینده جامعه، ایجاد اشتغال پایدار، تسهیل شرایط جهت حضور سرمایه‌گذاران و کارآفرینیان جز نیاز‌های اساسی برای ایجاد توسعه و پیشرفت هر منطقه‌ای است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه گفت: توسعه ظرفیت‌های گردشگری شهر سوزا و افزایش زمان ماندگار گردشگران و مسافران در این شهر می‌توان به افزایش درآمد و حل مشکلات اقتصادی شهر کمک شایانی می‌کند.

درویش پور در پایان با اشاره به اراده جدی سازمان منطقه آزاد قشم برای حل مشکل مسکن جوانان در شهر سوزا و سایر نقاط جزیره قشم، افزود: با تشکیل یک تعاونی ویژه می‌توانند فرآیند واگذاری زمین برای تامین مسکن جوانان این منطقه را تسهیل نمود

براساس این گزارش در ابتدای این جلسه اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار سوزا با قدردانی از تلاش‌ها و حمایت‌های مجموعه سازمان منطقه آزاد قشم به ویژه نگاه خاص مدیرعامل این سازمان به موضوع توسعه متوازن و پایدار به بیان برخی از مشکلات و مطالبات خود پرداختند. تسهیل روند واگذاری زمین جهت تهیه مسکن برای جوانان، هدفمندسازی برای استفاده از ظرفیت‌های گردشگری منطقه، ساماندهی و جانمایی انبار‌های صیادان و حل مسائل مربوط به پمپ بنزین و زمین چمن ورزشگاه شهر سوزا مهترین خواسته‌های مطرح شده در این جلسه بودند.

ارسال نظر