تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
۲ کارشناس بازار‌های مالی پاسخ می‌دهند:

بهترین سرمایه‌گذاری در حال حاضر چیست؟

در آخرین کارنامه سالانه بازار‌ها (دوره پایان مرداد ماه پارسال تا مرداد ماه امسال) بورس با بازدهی منفی حدود ۱۵ درصد بدترین عملکرد را داشته است. اما آیا این عقب ماندگی، به معنای فرصت مناسب برای سرمایه‌گذاری در بورس است؟ در دیگر بازار‌ها چطور، برای دلار، طلا و مسکن چه پیش‌بینی‌ای وجود دارد؟

اقتصاد ۲۴- از دوره مرداد ماه پارسال تا امروز قیمت طلا و سکه حدود ۹ درصد، دلار معادل ۲۰ درصد، مسکن حدود ۲۵ درصد و کالا‌های بادوام شامل خودرو و لوازم خانگی حدود ۵۸ درصد افزایش و در همین دوره شاخص بورس حدود ۱۵ درصد افت داشته است. اما آیا این عقب ماندگی، به معنای فرصت مناسب برای سرمایه‌گذاری در بورس است؟ در دیگر بازار‌ها چطور، برای دلار، طلا و مسکن چه پیش‌بینی‌ای وجود دارد؟


بیشتر بخوانید: افشای اطلاعات مهم نماد‌های بورسی


در دوره پنج ماهه نخست امسال نیز طلا بیش از شش درصد، سکه بیش از ۱۳ درصد، دلار ۱۲ درصد و بورس حدود ۱۵ درصد بازدهی مثبت داشته است. در همین مدت مسکن حدود هشت درصد و کالا‌های بادوام هم ۹ درصد بازدهی مثبت داشتند. این آمار هم نشان می‌دهد که بورس قدمی برای جبران عقب‌ماندگی خود برداشته است. اما آیا این روند ممکن است ادامه داشته باشد؟ اصلا چنین نگاهی به بازار‌ها منطقی است؟

ارسال نظر