تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۰۲ شهريور ۱۴۰۰

اخبار مهم برای بورس امروز دوم شهریور

بازار سهام روز گذشته با روندی مثبت به کار خود پایان داد. رشد شاخص کل بورس دیروز ۳۳۷ واحد بود و در نهایت در کانال یک میلیون و ۵۱۵ هزار واحد قرار گرفت. اما امروز کدام خبر‌ها روند بازار سهام را تغییر می‌دهند؟

اقتصاد ۲۴- بازار سهام روز گذشته با روندی مثبت به کار خود پایان داد. رشد شاخص کل بورس دیروز ۳۳۷ واحد بود و در نهایت در کانال یک میلیون و ۵۱۵ هزار واحد قرار گرفت. اما امروز کدام خبر‌ها روند بازار سهام را تغییر می‌دهند؟

_با مصوبه هیأت مدیره انجمن تایر، قیمت تایر‌های تولیدی در کشور از امروز ۱۵ درصد افزایش یافت. سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر گفت: با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه تولید تایر، پیشنهاد رشد ۱۵ درصدی قیمت تایر پیگیری شد و در نهایت با هماهنگی سازمان حمایت، مقرر شد این میزان افزایش قیمت برای تایر‌های تولیدی در کشور اعمال شود.

_ شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) با انتشار اطلاعیه‌ای از امکان لغو فروش سهام عدالت تا پایان هفته خبر داد.

_ مدیرعامل بانک مسکن گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته شرکت‌های زیرمجموعه بانک مسکن از طریق بورس با اوراق موازی سلف فروش متری مسکن را اجرایی می‌کنند.


بیشتر بخوانید: مجمع تپکو لغو شد


_ اونس جهانی در بازار روز گذشته با کمی افزایش همراه بود و به ۱۷۸۸ دلار رسید. قیمت طلا ۱۸ عیار هم در بازار ایران یک میلیون و ۱۵۴ هزار تومان معامله شد.

_ نرخ تورم سالانه مرداد ماه ١۴٠٠ برای خانوار‌های کشور به ۴۵,٢ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، ١.٠ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.

_ صرافی ملی روز گذشته قیمت دلار را با ۱۳۰ تومان افزایش ۲۶ هزار و ۳۳۰ تومان برای خرید و ۲۶ هزار و ۸۶۲ تومان برای خرید اعلام کرد.

_ در جریان معاملات روز گذشته بازار رمزارزها، بیت‌کوین وارد کانال ۵۰ هزار دلاری شد تا به بالاترین سطح سه ماه اخیر خود برسد.

ارسال نظر