تاریخ انتشار: ۱۲:۰۱ - ۰۷ شهريور ۱۴۰۰

هیچ مورد فوتی کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در سیستان و بلوچستان وجود نداشت

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان در ۲۴ ساعت منتهی به روزشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۰ هیچ مورد فوت کرونا مثبت در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان وجود نداشت.

اقتصاد۲۴- سید محمد هاشمی‌شهری روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: با این وجود نتیجه آزمایش کرونای ۲ تن از هم استانی‌هایی که در روز‌های گذشته در محدوده زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر فوت کرده بودند امروز مثبت اعلام شد و به همین دلیل ۲ مورد به آمار متوفیان کرونا مثبت استان اضافه شد و متاسفانه به ۲ هزارو ۴۳۲ نفر رسید.

وی خاطرنشان کرد: ۱۹۱ نفر دیگر از بیماران کرونا مثبت در ۲۴ ساعت اخیر نیز بوسیله مجموعه مدافعان سلامت در دانشگاه‌های علوم پزشکی سیستان و بلوچستان شناسایی شدند و بدین ترتیب تعداد کل موارد مثبت آزمایشگاهی به ۱۱۶ هزارو ۳۷۵ نفر رسیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان ادامه داد: دیروز تعداد کل موارد بستری با علایم تنفسی اعم از مشکوک و قطعی کرونا نیز برای نخستین بار در ۲ ماه اخیر به کمتر از ۴۰۰ نفر رسید و خوشبختانه در روز گذشته ۵۹ نفر از بیماران عزیز تنفسی هم با حال عمومی مناسب از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.


بیشتر بخوانید:  آخرین آمار فوتی‌ها و مبتلایان به کرونا در کشور امروز شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۰


وی با بیان اینکه از مجموعه کارکنان بهداشت و درمان و تمامی شهروندان عزیزی که شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند تقدیر می‌شود تاکید کرد: استمرار روند کاهشی موارد مثبت، بستری و فوت به رفتار‌های جمعی همه ما در جایگاه مسوول و مردم عادی ارتباط دارد.

مدیرشبکه بهداشت و درمان سراوان گفت: تزریق بیش از ۳۲ هزار دز واکسن کرونا به افراد واجد شرایط در شبکه بهداشت این شهرستان انجام شده است.

دکتر احمد سپاهیان اظهارداشت: خوشبختانه واکسیناسیون گروه‌های هدف در ۲ مرکز تجمیعی و مراکز خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت سراوان با روند مطلوب در حال انجام است.

وی با بیان اینکه هم‌اینک واکسیناسیون افراد دارای ۳۵ سال سن و بالاتر (متولدین سال ۱۳۶۵ و قبل از آن) انجام می‌شود افزود: تاکنون ۲۶ هزارو ۹۶۱ نفر دز اول و پنج هزارو ۴۸۷ نفر دز دوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

منبع: ایرنا
ارسال نظر