تاریخ انتشار: ۱۶:۲۵ - ۰۸ شهريور ۱۴۰۰

درخواست واکسیناسیون شاغلین کسب و کار‌های اینترنتی

عضو هیئت مدیره کسب و کار‌های اینترنتی خواستار توجه ویژه واکسیناسیون یکصد هزار نفر از شاغلان در این حوزه شد.

اقتصاد ۲۴ - الفت نسب گفت: در حال حاضر بیش از ۳ هزار شرکت در حوزه کسب و کار‌های اینترنتی با جمعیتی بالغ بر یکصد هزار نفر به طور مستقیم مشغول به خدمات رسانی به هموطنان هستند که این میزان به غیر از افراد شاغل در تاکسی‌های اینترنتی است.

وی افزود: هم زمان با فراگیری کرونا در جهان خورده فروشی‌های آنلاین رشد چشمگیری داشته به طوری که در چین حدود ۴۴ درصد، انگلیس ۳۱ و در آمریکا ۱۴ درصد را شاهد بودیم که در ایران هم ۶۰ درصد خورده فروشی‌های آنلاین رشد داشته است.

الفت نسب گفت: در یکساله گذشته در ایران بیش از ۲۰۰ هزار فروشنده آفلاین که در فضای فیزیکی فعالیت میکردند توانستند خدمات خود را در خورده فروشی‌های آنلاین عرضه کنند که برای دستیابی به این میزان رشد در ایام غیر کرونا نیازمند کار و تلاش در سال‌های زیادی است.

وی افزود: کسب و کار‌های آنلاین در گروه یک مشاغل ستاد ملی کرونا قرار دارد و باید در ایام محدودیت‌های کرونایی سرویس دهی داشته باشند بسیاری از همکاران دچار بیماری شده اند و از مسئولان وزارت بهداشت درخواست داریم که نسبت به واکسیانسیون افراد شاغل در این حوزه توجه ویژه انجام شود.

الفت نسب گفت: ما حتی افرادی را داریم که در منازل شهروندان در حوزه‌های مختلف خدمات رسانی میکنند ضمن آنکه افراد شاغل در خورده فروشی‌ها، لجستیکی و انبار و فضا‌های اشتراکی را هم نباید فراموش کرد که در معرض بیشتر ابتلا به کوید هستند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر