تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۰۹ شهريور ۱۴۰۰

وحشت مردم غرب تهران از دزدان مسلح طلا +فیلم

اگر چه سارقان وحشت آفرین غرب استان تهران باز هم در سرقت از طلا فروشی ناکام ماندند، اما با خودروی سرقتی توانستند از محل سرقت فرار کنند.

به گزارش جامعه ۲۴-  روز ۲۴ مرداد یک خودرو سمند سفید رنگ مقابل طلا فروشی پاساژ ولیعصر شهریار توقف کرد و سه مرد مسلح شروع به تیراندازی به ویترین مغازه طلا فروشی کردند، اما شیشه‌ها به خاطر مقاومت شکسته نشد، سارقان که نقشه خود را ناکام می‌دیدند برای اجرای نقشه دوم و هجوم به داخل مغازه آماده می‌شدند، اما به خاطر سر و صدای تیراندازی مردم دور آن‌ها جمع شده بودند.

سارقان که احتمال می‌دادند شلوغی خیابان کار دست آن‌ها بدهد و گرفتار پلیس شوند، بدون اجرای نقشه دوم، محل را با تهدید، تیراندازی به ویترین مغازه‌ها و داد و فریاد ترک کردند. دقایقی بعد با حضور پلیس مشخص شد سارقان مسلح نتوانستند هیچ طلایی را با خود ببرند، اما تعداد زیادی تیر در محل سرقت شلیک کرده اند.

تحقیقات پلیس در رابطه با این سرقت آغاز شده بود که این‌بار سارقان را مقابل یک طلافروشی در خیابان بهشتی کرج نشان می‌داد. سارقان ساعت ۱۲:۴۵ دقیقه سه نفری با اسلحه اینبار وارد طلافروشی شدند و با تهدید مرد طلافروش خواستند در برابرشان مقاومت نکند وگرنه جان خود را به راحتی با شلیک یک گلوله از دست می‌دهد.

سارقان مسلح بدون مقاومت مرد طلا فروش یک گونی را پر از سرویس‌های طلا کردند و هنگام فرار با توجه به خلوتی محل تنها با دو سه شلیک تیر موفق شدند به راحتی سوار خودرو شده و فرار کنند.


بیشتر بخوانید: فیلم/ سرقت مسلحانه از طلافروشی در روز روشن در کرج


۷ بار سرقت ناموفق از یک طلافروشی

سارقان که موفق شده بودند در دومین سرقت موفق عمل کنند اینبار بعد از ۱۰ روز استراحت روز چهارم شهریور با نقشه حساب شده خود قصد کردند از طلافروشی مهدی در محله مهدیه اسلامشهر سرقت کنند.

سارقان که می‌دانستند این طلافروشی در جایی قرار گرفته است که راه فرار خوبی دارد، عصر روز پنج شنبه اینبار با خودروی پرشیا سفید رنگ مقابل طلافروشی توقف و برای سرقت شروع به تیراندازی کردند، اما در کسری از ثانیه مردم به سمت طلافروشی هجوم آوردند، سارقان که خود را در محاصره مردم دیدند، بدون سرقت موفق با تیراندازی اقدام به ترساندن مردم کردند و موفق شدند به راحتی از محل فرار کنند.

یکی از شاهدان ماجرای سرقت مسلحانه گفت: سارقان مسلح که با نقاب صورت خود را پوشانده بودند، استرس داشتند، به نظرم خیلی حرفه‌ای نبودند، آن‌ها خیلی زود وقتی دیدند مردم جمع شدند با چند تیر هوایی سوار ماشین شدند و حتی نتوانستند وارد مغازه شوند.

وی ادامه داد: این طلا فروشی در اسلامشهر معروف است و تابه‌حال ۷ بار مورد دستبرد قرار گرفته که همگی آن‌ها ناموفق بوده است. طلافروش فکر کنم خیلی خوش شانس است، هرکسی اینقدر ازش سرقت می‌شد قطعا تا به حال ورشکسته و سکته کرده بود.

پلیس: آموزش‌های ما مانع سرقت‌ها شد

سردار کیوان ظهیری، رئیس پلیس غرب استان تهران در مورد وقوع دو سرقت مسلحانه طلافروشی در غرب استان تهران گفت: پلیس در سرقت‌های سال‌های گذشته تمهیدات لازم را انجام داده و طلافروشان در چندین کلاس آموزشی شرکت کردند تا در مورد مواجهه با سارقان توجیه شده و بتوانند از سرقت طلا‌ها جلوگیری کنند. آموزش‌های پلیس در جلوگیری از سرقت طلافروشی‌ها بسیار موثر بود.

وی ادامه داد: تجهیزات ایمنی طلافروشی‌ها به سطح قابل قبولی رسیده و خوشبختانه آن‌ها ایمنی را جدی گرفته اند. یکی از توصیه‌های پلیس استفاده از شیشه‌های ضد گلوله در ویترین بود که خوشبختانه در حال اجرا است و این مقوله می‌تواند سارقان را بسیار ناکام بگذارد. با اجرای طرح اتصال طلا فروشی‌ها به مرکز پلیس (مها) زمان رسیدن پلیس به صحنه سرقت بسیار کاهش می‌یابد.

ظهیری در مورد شباهت سرقت شهریار و اسلامشهر به یکدیگر گفت: پلیس تحقیقات ویژه‌ای را در مورد این دو سرقت آغاز کرده است و تیم‌های پلیس آگاهی مشغول بررسی موضوع هستند، هنوز نمی‌توانیم ارتباط این دو سرقت به هم و اینکه کار یک تیم از سارقان مسلح است را رد یا تایید کنیم. تحقیقات ادامه دارد و امیدواریم هرچه زودتر بتوانیم سارقان را شناسایی و دستگیر کنیم.

ارسال نظر