تاریخ انتشار: ۰۹:۲۴ - ۱۲ شهريور ۱۴۰۰

رشد بورس ادامه دار است؟

کارشناس بازار سرمایه درباره وضعیت بورس در دومین هفته شهریور گفت:در این هفته دولت جدید سر کار آمد و سرمایه گذاران با سیاست آن آشنا نیستند.

اقتصاد ۲۴ - کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه در باره وضعیت بازار سرمایه در دومین هفته شهریور گفت:در این هفته دولت جدید سر کار آمد و سرمایه گذاران با سیاست آن آشنا نیستند از طرف دیگر شاخص کل و شاخص هم وزن همزمان به یک ناحیه مقاومتی قوی برخورد کردند چرا که شاخص کل به پله یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد رسید یک نقطه بسیار حساس از نظر روانی و تکنیکالی است که باعث شد فشار زیادی در فروش داشته باشیم. شاخص طی چند ماه گذشته حدود ۴۵ درصد رشد کرد که در این مواقع خیلی از افراد با توجه به سودی که حاصل می‌کنند تصمیم به فروش سهام خود می‌گیرند.

او افزود: نرخ دلار در این هفته بر بازار سرمایه بسیار تاثیر گذار بود چرا که نرخ آن کاهشی بود و در بازار تصور می‌شد که نرخ دلار به زیر کانال ۲۷ هزار تومان نزول کند، اما این اتفاق محقق نشد و این امر باعث شد تقاضا در روز چهارشنبه در کلیت بازار افزایش یابد.

آسایش بیان کرد: شایعاتی نیز مبنی بر افزایش نرخ سود بین بانکی و انتشار اوراق با درصد بالاتر از ۲۵ تا ۳۰ مطرح شد که بر روند بازار تاثیرگذار بود، اما در حال حاضر تاثیر آن خنثی شد چرا که موارد فوق اجرایی نشده است.


بیشتر بخوانید: پیش‌بینی بورس شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۰


او تصریح کرد: شاخص کل به دلیل رشدی که در چند ماه گذشته داشته است احتمال دارد در همین بازه استراحت داشته باشد و امکان دارد نسبت به قبل روند رشد کمی کند‌تر پیش رود و نقدینگی به سمت شاخص هم وزن و شرکت‌های کوچک سوق پیدا کند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: در روز‌های آینده می‌توان هم روز مثبت و هم منفی داشته باشیم و بازار میل رسیدن به کانال یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد را داشته باشد و اگر از این مرز گذر کند، بازار روند صعودی خیلی خوبی را خواهد داشت، اما به نظر می‌رسد روند صعودی شاخص بین کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار تا یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد باشد.

ارسال نظر