تاریخ انتشار: ۱۴:۰۵ - ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
حایری به حریرچی نامه نوشت

استخراج رمزارز به جای اکسیژن در یک شرکت دارویی

شرکت مدیریت شبکه برق ایران از کشف یک واحد تولید اکسیژن و گاز‌های طبی، به عنوان مرکز غیرمجاز استخراج رمزارز خبر داد.

اقتصاد ۲۴ - این اقدام غیرقانونی در شرایطی انجام شده که صنعت برق کشور با وجود دست و پنجه نرم کردن با چالش‌های گوناگون برق‌رسانی در تابستانی با گرمای کم‌سابقه برای کمک به حال هم‌وطنان در شرایط سخت کرونایی، تامین نامحدود برق مراکز و واحد‌های تولید دستگاه‌های ساخت اکسیژن را در دستور کار خود داشته است.

در پی کشف این واحد متخلف، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با ارسال نامه‌ای به حریرچی معاون کل وزیر بهداشت، خواستار نظارت برشرکت‌های دارویی و برخورد قانونی با شرکت متخلف شد.

دراین نامه که به تازگی توسط «همایون حایری» معاون برق و انرژی وزیر نیرو خطاب به دکتر حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صادرشده، با توجه به کشف و جمع‌آوری دستگاه‌های استخراج غیرمجاز رمز ارز از یک واحد تولید اکسیژن واقع در شهرک صنعتی شمس‌آباد، به شرایط حساس کشور و درخواست تامین برق پایدار صنایع تولید اکسیژن از سوی دستگاه متولی اشاره شده و خواستار برخورد قانونی از طریق آن وزارتخانه/سازمان درخصوص شرکت یاد شده و اطلاع‌رسانی آن با هدف آگاهی افکار عمومی شده است.


بیشتر بخوانید: پشت پرده جلسات برخی نمایندگان مجلس علیه رمزارزها/ چرا وزارت ارتباطات به حوزه رمزارز‌ها ورود نمی‌کند؟


حایری همچنین در این نامه خواستار استفاده از همه ابزار‌های قانونی وزارت بهداشت به‌منظور اعمال نظارت حداکثری بر شرکت‌های دارویی و تولید اکسیژن شده است.

معاون برق و انرژی وزیر نیرو در عین حال برای همکاری این وزارتخانه در ارائه مناسبت‌تر خدمات درمانی به مردم و جلوگیری از سوء استفاده سودجویان و متخلفان اعلام آمادگی کرده است.

پیشتر شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران اعلام‌کرد: در هفته‌ای که گذشت تعداد ۹۴ مرکز استخراج غیرمجاز رمزارز‌ها با یک‌هزار و ۱۴۷دستگاه ماینر و مصرف برق ۲هزار و ۴۰۶ کیلووات کشف و جمع‌آوری شد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر