تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
به مناسبت روز جهانی پیشگیری از خودکشی؛

وبینار آموزشی پیشگیری از خودکشی با حضور ۶۰ عضو فعال در قشم برگزار شد

مدیر امور اجتماعی و سلامت سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری وبینار آموزشی پیشگیری از خودکشی با حضور ۶۰ عضو فعال این حوزه در جزیره خبر داد.

اقتصاد۲۴- سید مسعود موسوی با اعلام این خبر عنوان داشت: این وبینار در راستای عمل به رسالت تعیین‌شده برای این مدیریت و به مناسبت روز جهانی پیشگیری از خودکشی با همکاری هلال‌احمر، موسسه اندیشه خلیج‌فارس و مرکز مشاوره شایگان قشم برگزار شد.

وی ادامه داد: راه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی و کمک به ارتقا سلامت روان در جامعه، اهداف عمده برگزاری این وبینار بود که با شرکت ۶۰ عضو فعال در حوزه روانشناسی جزیره، همراه بود.


بیشتر بخوانید: پرورش ۷ متخصص غواصی صنعتی بین المللی در قشم


موسوی به مباحث مطرح‌شده در این وبینار اشاره کرد و گفت: در این دوره مواردی همچون عوامل پرخطر، شناسایی افراد پر ریسک، نقش خانواده و نزدیکان، روش‌های مدیریت و ارجاع به متخصصین آموزش داده شد.

مدیر امور اجتماعی و سلامت سازمان منطقه آزاد قشم از ارائه بروشور‌های تأییدشده انجمن روانشناسی ایران به فراگیران حاضر در وبینار اشاره کرد و افزود: شعار امسال روز جهانی خودکشی که از سوی سازمان بهداشت جهانی انتخاب‌شده، "با عمل، امید بسازیم" است تا تأکیدی باشد بر این موضوع که مردم با افزایش سواد سلامت خود درباره شناسایی علل و علائم هشداردهنده خودکشی و چگونگی ارجاع افراد در معرض خطر به مراکز درمانی در عمل امیدآفرینی نمایند.

منبع: منطقه آزاد قشم
ارسال نظر