تاریخ انتشار: ۱۶:۳۵ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
شهناز سجادی در نشست انسیه خزعلی با زنان اصلاح طلب:

معاونت امور زنان جوابگوی نیمی از جمعیت زنان هم نیست

در نشستی که با حضور انسیه خزعلی، معاون رییس جمهوری در امور زنان با زنان اصلاح طلب برگزار شد زهرا نژادبهرام گفت: مسائل زنان در ایران در چالش های سیاسی بازی گیر افتاده است.

اقتصاد ۲۴ - میناسادات حسینی: فعال اصلاح طلب حوزه زنان به معاون امور زنان و خانواده دولت سیزدهم پیشنهاد داد به مطالعه نظرسنجی انجام شده مطالبات زنان طی سال ۹۶، بپردازد و گفت: این نظرسنجی طی سال ۹۶ در هشت کلان شهر اعم از تهران، مشهد، اهواز، شیراز و ... در خصوص مطالبات زنان ایرانی انجام شد که پیشنهاد می‌کنم شما حتما این نظر سنجی را مشاهده کنید. طی این نظرسنجی مطالبات زنان در ده قسمت مشخص شد که  اولین مطالبه زنان مساله امنیت، مساله دوم اشتغال و بیکاری و مساله سوم تبعیض بوده است.

نژادبهرام معتقد است که معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در هر دوره نسبت به دوره پیشین خود پیشرفت‌هایی را داشته است که بخشی از این پیشرفت‌ها "بطنی" و بخش دیگر "آشکار" بوده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به موفقیت‌های معاونت زنان طی دوره‌های پیشین تصریح کرد: برای مثال بحث "عدالت جنسیتی" موفقیت معاونت زنان دولت یازدهم بود که توانست در برنامه ششم توسعه به آن توجه کند که ساز و کار و رصد آن نیز در دست معاونت امور زنان بود. از سوی دیگر لایحه "حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت" نیز پس از گذشت ۱۰ سال در دوره دولت دوازدهم وارد مجلس شد.


بیشتر بخوانید: معاون زنان ریاست جمهوری: درصددیم سیاست زدگی را از حوزه زنان رفع کنیم


این فعال حوزه زنان در ادامه به طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در ۳۱ استان و تنقیح قوانین حوزه زنان و مصوبه افزایش ۳۰ درصدی مدیریت زنان در دولت که در دوره دولت دوازدهم انجام شد، اشاره کرد و افزود: طبیعتا نقاط ضعفی هم وجود داشته که بخشی از آن ناشی از شرایط خاص کشور، فشار و جنگ اقتصادی و تحریم‌های تحمیل شده بود و بخشی به عدم تفاهم بین بخش‌های دولت که ممکن بود باشد، باز می‌گشت.

نژادبهرام در پایان سخنان خود خطاب به معاون امور زنان و خانواده دولت سیزدهم، تاکید کرد: اگر طلب کنید دست کمک ما در کنار شما قرار دارد و با طیب خاطر و افتخار و آرامش حاضریم برای حوزه زنان فارع از تعلقات سیاسی هر کمکی ارائه دهیم.

شهناز سجادی، فعال حقوق زنان نیز در ادامه نشست با بیان اینکه معاونت امور زنان از لحاظ اداری و ساختار اداری مشکل دارد و جوابگوی نیمی از جمعیت جامعه (زنان) نیست، تاکید کرد: این معاونت نهادی ستادی است و باید به شکل سازمان درآید و بودجه داشته باشد. مشکلات زنان زیاد و تعداد زنان نیز زیاد است و نهاد ستادی نمی‌تواند پاسخگوی نیاز زنان باشد.

ارسال نظر