تاریخ انتشار: ۰۸:۳۲ - ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
اقتصاد ۲۴ گزارش می‌دهد:

تازه‌ترین حواشی زخم کاری/ از بیزینس با گوشی مالک تا خرید سمیرا از فروشگاه فامیلی

سریال جذاب زخم کاری که از همان ابتدای پخش، با توقیف و سانسور همراه شد، حسابی سر و صدا کرد و چند روز قبل آخرین قسمت آن پخش شد. این سریال با حاشیه‌های جالبی رو به رو شده که شبکه‌های مجازی را بستر تبلیغات و فروش نماد‌های این سریال کرده است که مرور آن‌ها از این جهت که به سریال محبوب مخاطبان گره خورده، خالی از لطف نیست.

اقتصاد ۲۴ - میناسادات حسینی: هرچند زخم کاری، در مراحل تولید و حتی پیش از ورود به شبکه نمایش خانگی هم بی حاشیه نبود؛ مثل سانسور‌های عجیب و غریب و حتی خبر توقیفش، اما بعد از اکران هم جنجال زیادی به پا کرد که باعث شد در ۱۶ ساعت رکورد خودش را بشکند. سکانس جنجالی از سید جواد هاشمی در مجموعه و موارد دیگر هر کدام، حواشی خاص خود را داشت. در کنار این ها، اما حاشیه‌های قسمت آخر سریال هم، در نوع خودش عجیب و جالب است.

بیزینس با گوشی مالک

محبوبیت سریال زخم کاری علاوه بر آنکه به بازار سریال‌های شبکه خانگی تکانی داد، بازار جدیدی را هم برای فروش گل، ویلا، عطر و... فراهم کرد. البته این اقلام برای فروش از کاراکتر‌های مختلفی از فیلم استفاده کردند.

نمونه بارز استفاده از گوشی مالک برای فروش، فروش گل است که می‌توانید آن را در ذیل ببینید.


ورتو برند لاکچری گوشی جواد عزتی در سریال زخم کاری بود. برای بسیاری از بینندگان سریال «زخم کاری» این سوال پیش آمده که مالک، با بازی جواد عزتی، چرا با آن‌همه مال و سرمایه یک گوشی پیشرفته و به‌قول معروف هوشمند ندارد و موبایلی ساده و معمولی دست می‌گیرد.

نکته این‌جاست که موبایل جواد عزتی، که به عنوان نقش اول سریال و هولدینگ ریزآبادی بریز و بپاش زیادی در زخم کاری می‌کند، «ورتو» است.

ورتو برندی لاکچری است که مدل‌های مختلفی دارد. مدل دقیق گوشی مالک، YellowGold از سری Signature S است.


بیشتر بخوانید: شوخی با سکانس جنجالی از جواد هاشمی


قیمت ورتو‌های سری جدید بالای ۵۰ هزار دلار است و ورتوی سیگنچر اس گلد ۵۴٬۴۰۰ دلار قیمت دارد! این یعنی به نرخ دلار ۲۷٬۰۰۰ تومانی امروز، ۱٫۵میلیارد تومان باید برایش هزینه شود. این گوشی امکانات خاصی ندارد و به‌معنای حقیقی کلمه، فقط گوشی است؛ اما لوکس، با بدنه‌ای از یاقوت کبود و جواهرکاری‌شده.

وقتی پای همدستی سمیرا و مالک به بیزینس وکلا باز می‌شود

وکلا از پا ننشستند و بعد از همدستی مالک و سمیرا وارد دعوی حقوقی این معاونت در جرم شدند. تبلیغات این افراد در قالب راهنمایی حقوقی کاربران اینستاگرامی شکل گرفت و از این طریق سعی کردند افرادی که نیاز به مشاوره حقوقی دارند را به خود جلب کنند.


پنت هاوس‌هایی که به اسم مالک فروش می‌رود

پنت هاوس سریال زخم کاری که قتلگاه حاج عمو شد، اینک دستاویزی برای املاکی‌ها شده تا املاک خود را به این نام و برند بفروشند. پنت هاوسی که در سریال زخم کاری با پذیرایی و چشم اندازی بکر نماد املاک لاکچری شده تا به نام زخم کاری با قیمت بالاتر به فروش روند.



بیزینس لباس با تصاویر مالک و سمیرا

چهره‌های سمیرا و مالک دستاویزی برای طراحان لباس شده تا این دو بازیگر کلیشه‌ای زخم کاری را برای فروش طراحی کنند. حضور سمیرا در پشت پرده تمام جاه‌طلبی‌های مالک و جرات و جسارت او، سمیرا را نماد زنی قوی نشان می‌دهد و همین جسارت او را در تصاویر روی تیشرت‌ها نمایان می‌سازد.

 


خرید سمیرا از فروشگاه فامیلی

فروشگاه‌های زنجیره‌ای فامیلی از شخصیت سمیرا برای فروش بیشتر بهره برده است. در واقع می‌توان این گونه تفسیر کرد که انتقام جویی و شخصیت قدرتمند سمیرا باعث شد تا این کاراکتر دستاویزی برای بیزینس قرار بگیرد.

چرا فروشندگان از شخصیت‌های سریال زخم کاری برای تبلیغات استفاده می‌کنند؟

مدرس و مشاور حوزه بازاریابی داده محور به اقتصاد ۲۴ گفت: به نظر می‌رسد تبلیغات در سریال زخم کاری بدون برنامه ریزی قبلی بوده و استفاده فروشندگان و صاحبان کالا و خدمات از المان‌هایی که در این سریال هست، به دلیل محبوبیت سریال در میان تماشاگران بوده است.

مسعود انصاری با بیان اینکه محبوبیت سریال یا شخصیت‌های سریال زخم کاری در میان مردم باعث شده فروشندگان کالا‌ها و خدمات مختلف روی به استفاده تبلیغاتی از این سریال بیاورند، گفت: استفاده فروشندگان و ارائه کنندگان خدمات از این قضیه، به بحث انتقال در ارتباطات جمعی و تبلیغات برمی گردد.

وی در تشریح بحث انتقال به اقتصاد ۲۴ گفت: هدف ارتباط گر که در اینجا فروشنده محصول و خدمت است، این است که اندیشه- محصول یا هدف و انگیزه‌ای را با چیزی که مردم دوست دارند پیوند بزند. به این معنا که، چون این سریال در بین مردم محبوبیت یافته یا مردم به آن نگرش مثبت دارند؛ پس فروشنده سعی کرده از طریق تکنیک انتقال، ارزش کالا یا مکانی در آن سریال نشان داده شده را به خدمت یا کالای خود انتقال دهد و از این طریق فروش بیشتری را رقم بزند.

جمع بندی

سریال محبوب زخم کاری به پایان راه خود رسید، ولی در این میان هنوز استفاده بیزینسی از بازیگران کلیدی این سریال نمایش خانگی ادامه دارد. حالا در هر موقعیت شغلی چه علوم انسانی باشد و چه تجاری و بیزینسی، این تبلیغات تداوم دارد. عطرفروشی ها، مزون ها، فروشگاه‌های زنجیره ای، گل فروشی ها، همه و همه به نوعی برای فروش بیشتر از شخصیت‌های این سریال استفاده بیزینسی کرده اند. به عبارت دیگر این سریال از شهرزاد نیز پیشی گرفت، زیرا شهرزاد تنها در حوزه فروش زیورآلات به ویژه مرغ آمین موفق عمل کرد، اما سریال زخم کاری توانست در بسیاری از صنف‌ها رخنه کند و قدرت تبلیغاتی خود را نشان دهد.

ارسال نظر