تاریخ انتشار: ۰۹:۲۱ - ۲۶ شهريور ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۳ نظر

پیش بینی بورس شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۰

یک کارشناس بازار سرمایه با پیش بینی روند هفته آینده بورس گفت: انتظار می‌رود روز شنبه بازار سرمایه کار خود را با ریزش آغاز، ولی به مرور کمی صعود کند.

اقتصاد ۲۴ - در آخرین روز از فعالیت بازار بورس در این هفته، اکثر نماد‌ها در فاز اصلاحات رفتند و نقشه بازار به رنگ قرمز درآمد. شاخص کل امروز ۸۶۶۶ واحد ریزش داشت و با افت ۰.۵۸ درصدی در ۱,۴۸۸,۲۹۷ ثابت ماند. در پایان بازار امروز ۲۵۲ میلیارد تومان خروج نقدینگی از سمت سهامداران حقیقی انجام گرفت که فارس، فولاد و شپنا با بیشترین تغییر مالکیت از حقیقی‌ها به حقوقی‎ها همراه بودند. ارزش معاملات خرد نیز ۵۶۰۰ میلیارد تومان ثبت شد.

در بازار بورس امروز ۱۲۱ نماد مثبت بسته شدند و سهم ۲۲۶ نماد ریزش بود. در فرابورس هم تعداد نماد‌های مثبت و منفی بازار به ترتیب ۹۹ و ۱۵۵ بود. شستا، فولاد، اخابر، فملی، رمپنا و شپنا موثرترین نماد‌ها بر شاخص کل بودند. تمامی این نماد‌ها با ریزش نسبت به روز گذشته همراه بودند و تأثیر آن‌ها بر روی شاخص از نوع منفی بود.
بیشترین تقاضا در بازار امروز برای نماد فجهان به ثبت رسید و پس از آن کیمیاتک، مدیریت و حآفرین در رتبه‌های بعدی قرار داشتند. در سمت مقابل هم نماد وسخراج و پس از آن وسقم، قشکر و وکار با بیشترین حجم از عرضه همراه بودند.

امروز نماد دی مانند روز‌های گذشته بالاترین حجم معاملات را به خود اختصاص داد. بیش از ۵۵۰ میلیون سهم در این نماد امروز خرید و فروش شدند. پس از آن وسکرمان، خودرو، خبهمن و خودرو پس از آن بیشترین حجم معامله را داشتند.


بیشتر بخوانید: پیش‌بینی یک کارشناس درباره شاخص بورس


کماسه (تأمین ماسه ریخته‌گری) امروز با رشد ۱۹.۳۲ درصدی با بیشترین میزان افزایش همراه شد. پس از آن دالبر، خمحور، ثپردیس و تاپکیش بالاترین میزان رشد را داشتند. در سمت مقابل بازار نماد قشکر با ریزش ۵ درصدی بیشترین میزان افت را تجربه کرد. نماد‌های وگستر، حسیر و گدنا پس از آن بیشترین اصلاحات را داشتند.
پیش بینی بورس شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۰

بازار امروز با ریزش همراه بود و برخلاف روز‌های گذشته خبری از حمایت از نماد‌های مهم و نگه داشتن شاخص در مسیر رشد نبود. از طرف دیگر شاهد ادامه خروج نقدینگی از بازار نیز بودیم. این نشانه‌ها همگی می‌تواند به دو عرضه اولیه فسبزوار و توسن ارتباط داشته باشد. با این حال، احتمال آنکه بازار در روز شنبه ۲۷ شهریور با روند رو به رشد آغاز به کار کند را پایین آورده است. انتظار می‌رود که در شروع هفته بازار با روند ریزشی آغاز به کار کند. البته ممکن است در ادامه با تغییر روند وضعیت به سمت رشد بازگردد.

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
حمید
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
بازار دستوری وشاخص دستکاری فقط خرید دلار ونگهداری
ناشناس
۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
خداییش تو این یک سال ریزش بورس یک روز پیش بینی تون درست در اومد؟
م
۰۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
از سال ۹۹ فروختیمدمنتظر واربزیس هستیم مسئولان محترم


ووووو.....
ارسال نظر