تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۳۱ شهريور ۱۴۰۰
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در دیدار با فعالان حوزه گردشگری جزیره مطرح کرد؛

بسترسازی برای فعالیت تولیدی و رونق گردشگری، ۲ بال توسعه متوازن جزیره هستند

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: بسترسازی برای فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی و همچنین رونق گردشگری؛ ۲ بال توسعه متوازن و پایدار در جزیره قشم هستند.

اقتصاد۲۴- علی درویش پور در نشست با فعالان حوزه گردشگری جزیره قشم، اظهار کرد: صنعت و ارائه خدمات گردشگری بخش قابل توجهی از اقتصاد جزیره را به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد: تا نگرش به موضوع گردشگری تغییر نکند، نمی‌توان برای تبدیل شدن جزیره قشم به یکی از مقاصد اصلی گردشگری در کشور و منطقه اقدام نمود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد: برای توسعه متوازن و پایدار در منطقه نیازمند تغییر گفتمان گردشگری و مشارکت فعال جامعه محلی جهت معرفی برند قشم هستیم.


بیشتر بخوانید: تامین روشنایی بلوار پیامبر اعظم (ص) قشم با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال


به گفته درویش پور؛ با برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره‌ها و رویداد‌های مختلف با بهره گرفتن از ظرفیت میراث فرهنگی و سنت‌های محلی منطقه، می‌توان زمینه را برای جذب و حضور گردشگران فراهم کرد.
وی تصریح کرد: طی ماه‌های گذشته شیوع ویروس کرونا آسیب‌های فراوانی را به بخش‌های مختلف گردشگری جزیره وارد کرده است، اما باید برای دوران پساکرونا و ارائه خدمات به گردشگران در آینده نزدیک آماده شد.
درویش پور با اشاره به ضرورت تامین زیرساخت‌ها برای رونق گردشگری، اضافه کرد: سازمان منطقه آزاد قشم با تمام امکانات موجود برای ایجاد زیرساخت‌های عمومی اقدام می‌کند و بخش خصوصی نیز باید برای تامین زیرساخت‌های تخصصی تلاش کنند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: بهسازی امکانات و استانداردسازی خدمات ارائه شده به گردشگران در کنار رفع نقاط ضعف موجود و حل چالش‌های پیش روی فعالان حوزه گردشگری، می‌تواند زمینه ساز معرفی بهتر «برند گردشگری قشم» باشد.
وی تاکید کرد: تامین زیرساخت‌های عمومی و تخصصی در حوزه گردشگری شرایط را برای رونق فراهم می‌کند و حضور گردشگران در جزیره می‌تواند موجب افزایش انگیزه سرمایه گذاران برای حضور و فعالیت اقتصادی در قشم شود.
رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: باید با استفاده از ظرفیت‌های بین المللی و منطقه‌ای مانند برگزاری EXPO دوبی و همچنین جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برای معرفی بهتر ظرفیت‌های گردشگری قشم و جذب گردشگر تلاش نمود.
به گفته درویش پور؛ تربیت نیروی انسانی متخصص جهت ارائه خدمات شایسته و استاندارد به گردشگران نیز یکی از نیاز‌های امروز جزیره قشم است که بخش خصوصی باید برای آن برنامه ریزی کند.
وی با بیان اینکه بهسازی وضعیت سیما و منظر شهر‌ها و روستا‌های جزیره می‌تواند موجب جذب گردشگر بیشتر شود، خاطرنشان کرد: با تامین زیرساخت ها، تبلیغ و معرفی مناسب و مشارکت جامعه محلی؛ هر روستای جزیره قشم می‌تواند یک مقصد گردشگری باشد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان تصریح کرد: با هم فکری و هم افزایی میان تمامی بخش‌های جزیره و مشارکت فعال جامعه محلی می‌توان به رفع مشکلات پیش روی صنعت گردشگری در جزیره پرداخت و برای رونق این حوزه تلاش کرد.
براساس این گزارش، مهدی زارعی، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این جلسه گفت: طی ماه‌های گذشته بخشی از نقاط ضعف پیش روی صنعت گردشگری در جزیره قشم شناسایی و آسیب شناسی شده است و با تهیه و تدوین یک نقشه راه جامع برای حل این چالش‌ها اقدام خواهد شد.
وی تصریح کرد: شیوع ویروس کرونا موجب آسیب جدی به برخی امکانات و شیوه ارائه خدمات در منطقه شده است که با مشارکت فعالان حوزه‌های مختلف باید برای رونق صنعت گردشگری تلاش کرد.
همچنین علیرضا امری کاظمی، مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این برنامه اظهار کرد: برای توسعه متوازن و رونق و پویایی منطقه نیازمند تقویت تمام زنجیره صنعت گردشگری در جزیره قشم هستیم.
گفتنی است در نشست رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با فعالان حوزه گردشگری جزیره که با حضور معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد، نمایندگان بخش‌های مختلف فعال در حوزه گردشگری قشم به بیان مشکلات و نقطه نظرات خود پرداختند.

ارسال نظر