تاریخ انتشار: ۱۳:۳۹ - ۳۱ شهريور ۱۴۰۰

توضیح قوه قضاییه در مورد مرگ مدیر عامل شرکت مفتاح رهنورد

سخنگوی قوه قضاییه گفت: علت فوت متهم مفتاح خودرو رهنورد توسط پزشکی قانونی تاکنون اعلام نشده است.

اقتصاد۲۴- ذبیح الله خدائیان سخنگوی قوه قضاییه در آغاز این نشست با تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس گفت: امروزه اگر در صنایع موشکی و نظامی و نانو و هسته‌ای و امثالهم پیشرفتی داریم ناشی از اعتماد به نفسی است که جوانان در دفاع مقدس بدست آوردند.

خداییان در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره آخرین وضعیت پرونده مفتاح خودرو رهنورد و اینکه با فوت متهم ردیف اول پرونده استیفای حقوق شکات چطور انجام می‌شود، گفت: این شخص به ۱۲ سال و ۶ ماه حبس محکوم شده بود. پرونده در دیوان عالی کشور مطرح است و حدود ۱۷۰۰ شاکی دارد. چنانچه شخص مال داشته باشد اموال بین طلبکاران توزیع خواهد شد و با فوت شخص طلب طلبکاران ساقط نمی‌شود. علت فوت توسط پزشکی قانونی تاکنون اعلام نشده است.

سخنگوی قوه قضاییه در ارتباط با وضعیت متضررین رمزارز‌ها گفت: پرونده‌هایی در مورد رمزارز‌ها در مراجع قضایی تشکیل شده است که مهمترین آن‌ها پرونده «کریپتولند» است که در این پرونده ۸ بازداشتی داریم. افراد زیادی در این پرونده متضرر شدند. این شبکه حدود ۲۸۹ هزار نفر کاربر داشته است و میزان مطالبات آن‌ها ۲۰۰ میلیارد تومان است. اقدامات خوبی در جهت شناسایی متهمان و اموال آن‌ها صورت گرفته است. بیش از ۱۶۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و همچنین ۷ میلیون دلار از این شبکه کشف شده است. تاکنون ۱۳۰ میلیارد تومان و حدود ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار بین افراد متضرر توزیع شده است.

ارسال نظر