تاریخ انتشار: ۱۱:۴۳ - ۰۱ مهر ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

آیا حمید صفت قصاص می‌شود؟

پرونده حمید صفت به ایستگاه پایانی خود رسیده و حکم آن حداکثر تا ۴ روز دیگر صادر و تکلیف جنجالی‌ترین پرونده سال‌های اخیر بعد از ۴ سال مشخص می‌شود.

به گزارش جامعه ۲۴ - پرونده حمید صفت بعد از گذشت ۴ سال و یک ماه بالاخره به ایستگاه آخر رسید و روز شنبه برای آخرین بار این خواننده جنجالی پای میز محاکمه قرار گرفت تا از خود در برابر اتهام قتل عمد شوهر مادرش دفاع کند. در جلسه آخر حمید که آرامش خاصی داشت در ۱۰ بند از خودش دفاع کرد و گفت که هیچ قصدی برای کشتن هوشنگ ۶۵ ساله نداشته و در درگیری هم ضربه‌ای به او نزده و فقط دستش را جلوی صورتش گرفته که ممکن است به صورت او اصابت کرده باشد، اما هیچ عمدی برای کشتن او نداشته است.

در ادامه صفت می‌گوید من رابطه خوبی با هوشنگ داشتم و بعد ۴ سال تسلیم حکم دادگاه هستم و هرچه دادگاه بگوید می‌پذیرم.

درحالی‌که وکلای مدافع خانواده مقتول از عزم جدی پسر و دختر هوشنگ برای قصاص قاتل پدرشان می‌گفت و مدعی بود آن‌ها قصدی برای اعلام رضایت ندارند، درخواست مجازات قصاص را مطرح کرد و گفت براساس نظریه پزشکی قانونی حمید صفت مرتکب قتل هوشنگ شده است.

در همین حال وکلای حمید صفت معتقدند تمام گزارش پزشکی قانونی خوانده نشده است و فقط بخشی مطرح شده که براساس آن ضربه حمید باعث خونریزی و سپس مرگ هوشنگ به علت خونریزی شده است.
در پایان جلسه آخر، قاضی رحمانی ختم جلسه را اعلام و به همراه مستشاران برای صدور رای وارد شور شدند. قرار است حداکثر تا روز دوشنبه آینده حکم حمید صفت اعلام و برای تایید به دیوان عالی کشور ارسال شود.

حمید صفت قصاص می‌شود؟

رضا رضوان نیا ، حقوقدان در مورد پرونده حمید صفت و احتمالاتی که برای او وجود دارد، گفت: با توجه به دادگاه آخر و صدور رای که به زودی انجام می‌گیرد به نظر می‌رسد این آخرین فرصت برای این خواننده بود و با صدور رای و ارسال آن به دیوان عالی کشور با قطعی شدن حکم مورد نظر دیگر پرونده به دادگاه کیفری بازنمی گردد و دیگر خبری از محاکمه مجدد نیست.


بیشتر بخوانید: آخرین اخبار از پرونده حمید صفت


وی ادامه داد: در صورتی که حکم صادر شده قتل غیر عمد باشد و قضات به این نتیجه برسند که قتل غیرعمد است، این خواننده از مجازات اعدام رهایی می‌یابد. به نظر می‌رسد حکم صادره از سوی دادگاه در دیوان عالی هم اینبار تایید شود.

این حقوقدان در مورد اینکه اگر حکم قصاص برای حمید صفت صادر شود آن وقت چه می‌شود؟ گفت: پرونده پس از صدور حکم قصاص برای تایید به دیوان عالی کشور ارسال می‌شود تا رای قصاص تایید شود. در صورتی که رای قصاص حمید صفت تایید شود، پس از استیذان از رئیس قوه قضاییه پرونده برای اجرای حکم به شعبه اجرای احکام دادسرای امور جنایی ارسال می‌شود. البته اگر این سناریو رخ دهد، اجرای حکم چند ماه به طول خواهد انجامید اگرچه فکر کنم در صورت تایید حکم قصاص صفت تلاش‌ها برای دریافت رضایت چند برابر شود.

وی با اشاره به اینکه اگر حکم صفت قصاص نباشد، از زندان آزاد می‌شود، گفت: در صورتی که حکم صفت قصاص نباشد او بار دیگر با وثیقه می‌تواند آزاد شود تا روند پرونده طی شود. در مورد حکم نهایی نه می‌توان قضاوت و نه می‌توان پیش بینی کرد، فقط باید سناریو‌های پیش رو را بررسی کرد، همه چیز بستگی به گزارش کامل پزشکی قانونی و رای قضات دادگاه دارد که به زودی مشخص می‌شود.

پرونده حمید صفت از ۲۶ مرداد سال ۹۶ با دستگیری او به اتهام قتل شوهر مادرش آغاز شد و در این چهارسال یکبار حمید صفت در زمستان سال ۹۷ پس از اعلام اینکه قتل غیر عمد بوده با وثیقه سنگین از زندان آزاد شد، اما بار دیگر با کیفرخواست نماینده دادستان در زمستان ۹۹ به اتهام قتل دستگیر و تاکنون که دادگاه نهایی برگزار شد در زندان است.

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
درعکس موبایلی گرفته شده در روز بستری در بیمارستان جای 7 ضربه در سمت چپ صورت مقتول مشهود است که اثرات ضریات مشت با انگشتر می باشد و مقتول در روز بستری به کماء میرود و 3 روز بعد در کماء فوت می کند.
یکی از علایق متهم بقتل استفاده از انگشتر می باشد که خودش در دقیقه 51 ویدئوی تبلیغی ضبط شده در منزل ناپدری توسط پرشین پاپارازی گفته.
ارسال نظر