تاریخ انتشار: ۱۵:۱۵ - ۰۲ مهر ۱۴۰۰

مقاله علمی واکسن کرونای کووپارس در مجلات معتبر منتشر می‌شود

سخنگوی موسسه تحقیقات و واکسن‌سازی رازی از تلاش برای چاپ مقاله علمی از دو فاز واکسن کووپارس تا یک الی دو روز آینده خبر داد.

اقتصاد ۲۴- محمدحسین فلاح مهرآبادی با تاکید بر اینکه ما از ابتدا در صدد انتشار مقالات فاز‌های مختلف واکسن کووپارس رازی بودیم، اظهار داشت: از این رو با توجه به اهمیت انتشار مقاله واکسن اقدام به این کار کردیم.

سخنگوی موسسه تحقیقات و واکسن‌سازی رازی با اشاره به آخرین وضعیت انتشار مقاله مراحل مختلف مطالعات واکسن ضد کرونای کووپارس رازی گفت: در حال حاضر مقاله فاز «پیش بالینی» و «فاز اول کارآزمایی بالینی» واکسن کووپارس که مطالعات آن در ابتدای سال جاری به اتمام رسید، آماده شده است.

وی گفت: اکنون این دو مقاله کامل شده و در حال بررسی توسط دو عضو هیات علمی است که بعد از تایید، مقاله‌ها را برای مجلات معتبر ارسال کنیم. این داوران از دانشگاه علوم پزشکی ایران و یک عضو هیات علمی موسسه تحقیقات سرم سازی رازی هستند.


بیشتر بخوانید: آخرین وضعیت تست بالینی واکسن کووپارس


وی خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم که طی یک الی دو روز آینده، این تاییدیه دریافت شود و سپس به مجلات معتبر ارسال کنیم. سعی خواهیم کرد مقالات را در مجلات معتبر منتشر کنیم.

به گفته سخنگوی موسسه تحقیقات و واکسن‌سازی رازی، پذیرش مقاله در این مجلات، حدود یک ماه زمان خواهد برد که البته این موضوع نیز به نظر داوران بستگی دارد.

وی ادامه داد: معمولاً انتشار مقالات یک الی دو مرحله قبل از فاز در حال مطالعه است.

واکسن کووپارس توسط محققان موسسه تحقیقات و سرم سازی رازی در حال طی کردن فاز سوم مطالعات کارآزمایی بالینی است.

منبع: مهر

ارسال نظر