تاریخ انتشار: ۰۹:۴۱ - ۰۳ مهر ۱۴۰۰
 حسین گروسی:

برگزاری اولین کمیته ویژه پیگیری مصوبات منطقه آزاد اروند

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند از برگزاری اولین کمیته پیگیری مصوبات منطقه که به دستور استاندار خوزستان تشکیل شد، خبر داد.

اقتصاد ۲۴ -  حسین گروسی با اشاره به اینکه این نشست با حضور معاون سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند، فرماندار ویژه خرمشهر، نهاد‌های نظارتی و مسئولین دستگاه‌های اجرایی از قبیل گمرک، پایانه مسافربری شلمچه، قرارگاه و… تشکیل شد، افزود: پیرو بازدید میدانی هفته گذشته استاندار خوزستان از منطقه آزاد اروند؛ بویژه مرزبین المللی شلمچه، شهرک‌های صنعتی و گیت‌های ورودی؛ جلسه‌ای تحت عنوان شورای تأمین برگزار گردید که مصوبات بسیار خوب و موثری داشت.

وی خاطرنشان کرد: کمیته ویژه پیگیری مصوبات منطقه آزاد اروند از جمله برنامه‌های لازم الاجرای جلسه مذکور بود که امروز برای اولین بار این نشست جهت عملیاتی شدن با بررسی مشکلات مربوط به مرز شلمچه برگزار شد.


بیشتر بخوانید: برگزاری کلاس‌های رایگان آموزش زبان توسط انجمن دوستی ایران و روسیه


گروسی ضمن بیان اینکه مقرر شد در هفته آینده فرماندار ویژه خرمشهر با تشکیل جلسه‌ای فنی موضوع استقرار دستگاه «ایکس ری» در شلمچه که یکی از دغدغه‌های مهم این نشست بود را مورد بررسی و تصمیم گیری قرار دهد، تصریح کرد: علاوه بر «ایکس ری» موضوع مهم دیگری که باید در خصوص آن برنامه ریزی انجام می‌گرفت، جایگیری صرافی در مرز شلمچه بود که بنا شد پایانه هرچه سریع‌تر با برگزاری مناقصه استقرار صرافی در شلمچه را عملیاتی کند.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند، استقرار ته لنجی در خرمشهر را از اصلی‌ترین مسائل و مشکلات حال حاضر منطقه عنوان کرد و افزود: موضوع بسیار مهمی که که نزدیک به یک سال در جریان بود، استقرار ته لنجی در شهرستان خرمشهر است که با صحبت‌ها و تبادل نظرات حاضرین در جلسه، تصمیم گرفته شد تا فرماندار و گمرک ایران این موضوع را با جدیت دنبال و اقدامات مورد نیاز برای اجرایی شدن آن انجام دهند.

منبع: منطقه آزاد اروند
ارسال نظر