تاریخ انتشار: ۱۵:۱۴ - ۰۴ مهر ۱۴۰۰

روز پر نوسان برای بورس

بازار سرمایه روزی پرنوسان را پشت سر گذاشت؛ بطوریکه شاخص کل بورس که در ساعات ابتدایی معاملات توانسته بود تا یک میلیون و ۴۲۹ هزار واحد افزایش یابد در ساعات میانی و پایانی معاملات روندی نزولی به خود گرفت و تا یک میلیون ۴۲۴ هزار واحد کاهش یافت.

اقتصاد ۲۴- شاخص کل بورس امروز با ۲۶۰۱ واحد افزایش رقم یک میلیون و ۴۲۴ هزار واحد را ثبت کرد. این در حالی است که شاخص کل با معیار هم وزن ۱۹۸۸ واحد کاهش یافت و در رقم ۴۲۰ هزار و ۹۵۴ واحد ایستاد.

معامله گران امروز یک میلیون معامله به ارزش ۴۸ هزار و ۳۰ میلیارد ریال انجام دادند. در این بازار ۱۶۱ نماد مثبت و ۲۳۱ نماد منفی بودند که از میان آن‌ها گسترش نفت و گاز پارسیان، ملی صنایع مس ایران، سرمایه گذاری غدیر، گروه مپنا، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و پالایش نفت بندرعباس نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.


بیشتر بخوانید: پیشنهاد یک نماینده به وزیر اقتصاد برای بازار بورس


در آن سوی بازار سرمایه شاخص کل فرابورس هم با ۵۱ واحد کاهش در رقم ۲۰ هزار و ۸۰۶ واحد توقف کرد.

معامله گران این بازار ۶۶۶ هزار معامله به ارزش ۳۲۷ هزار و ۵۵۷ میلیارد ریال انجام دادند.

بطور کلی ۱۴۳ نماد فرابورسی مثبت و ۱۳۳ نماد منفی بودند که از میان آن‌ها پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی تندگویان و پلیمر آریا ساسول نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل صنعتی مینو، بیمه پاسارگاد و مجتمع جهان فولاد سیرجان نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

ارسال نظر