تاریخ انتشار: ۱۰:۰۴ - ۰۶ مهر ۱۴۰۰
قاضی زاده هاشمی:

امضای تفاهم نامه همکاری مابین بنیاد شهید و شورایعالی مناطق آزاد

در سفر امیرحسین قاضی زاده هاشمی به منطقه آزاد اروند، آئین تفاهم نامه فی مابین بنیاد شهید و امورایثارگران و شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی با هدف ساماندهی و توسعه طرح‌های خود اشتغالی و کارآفرینی در منطقه آزاد اروند، به اجرا درآمد.

اقتصاد۲۴-معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مناسبت ۵ مهر ماه سالروز شکست حصر آبادان و اربعین حسینی به این منطقه سفر کرد و با حضور در گلزار شهدای آبادان به مقام شامخ شهدای ۸سال دفاع مقدس ادای احترام نمود.

وی در بخش دیگری از این سفر با حضور در سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد اروند، شهر‌های آبادان و خرمشهر را نماد ایثار و مقاومت دانست و افزود: باید از خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان این منطقه که با مشکلاتی نظیر بیکاری و نداشتن مسکن مواجه هستند حمایت و به وضعیت آن‌ها رسیدگی شود.

او در خصوص واردات ۵۰۰۰ خودرو برای جانبازان که از نیاز‌های اساسی آن‌ها است، گفت: در حال حاضر امکان واردات خودرو فقط از طریق مناطق آزاد ممکن است؛ اما این که همه پنج هزار خودرو از طریق منطقه آزاد اروند وارد شود یا از روش توزیع در مناطق مختلف آزاد، نیازمند آن است که بتوانیم پلاک این خودرو‌ها را مخصوص جانبازان برای کل کشور تعریف کنیم.


بیشتر بخوانید: اروند باید در عرصه فناوری پیشتاز باشد


قاضی زاده هاشمی با تاکید براینکه این موضوع نیازمند مصوبه هیات وزیران است، اظهار داشت: در حال حاضر نمی‌توان راجع به آن نظر داد؛ اما برای وارد کردن خودرو مخصوص جانبازان خوزستانی می‌توان بر ظرفیت منطقه آزاد اروند حساب کرد و اگر دولت اجازه تردد این خودرو‌ها در کل کشور را بدهد، قطعا بهتر است که واردات همه خودرو‌ها از طریق یکی از مناطق آزاد انجام شود.

معاون رییس جمهور عدم یکپارچگی مدیریت در منطقه آزاد اروند را عامل شرایط نامناسب فعلی عنوان کرد و افزود: بی تردید نبود یک نظام مدیریتی منسجم باعث وضعیت کنونی در منطقه آزاد اروند، شده است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین از اعلام آمادگی این نهاد در پذیرش مدیریت منطقه آزاد اروند، خبر داد و خاطرنشان کرد: اگر دبیرخانه مناطق آزاد تشخیص دهد و بپذیرد، بنیاد شهید آمادگی لازم جهت مدیریت منطقه آزاد اروند را دارد چراکه معتقد هستیم مناطق آزاد باید به ارگان‌های توانمند سپرده شوند تا اثربخشی بهتری داشته باشند.

منبع: منطقه آزاد اروند
ارسال نظر