تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۱۰ مهر ۱۴۰۰

فهیمی، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی بورس باقی ماند

هیات مدیره شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه «حسین فهیمی» را برای دو سال دیگر در سمت مدیرعاملی این شرکت، ابقا کرد.

اقتصاد ۲۴- به گزارش روز شنبه از روابط عمومی شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، این شرکت در سال ۱۳۸۴ توسط سازمان بورس اوراق بهادار راه اندازی شده است و وظیفه این شرکت بزرگ ثبت، نگهداری، انتقال مالکیت اوراق بهادار و تسویه وجوه در بازار سرمایه است.

فهیمی آذرماه سال ۱۳۹۶ به عنوان چهارمین مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی انتخاب شد و در جلسه اخیر هیات مدیره این شرکت برای سومین بار در این سمت ابقا شد.

با توسعه بازار سرمایه، سازمان بورس اوراق بهادار اقدام به ایجاد شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به منظور تسهیل روند انجام معاملات، سرعت بخشیدن به فعالیت‌های این بازار و بالا بردن میزان امنیت بازار کرد.


بیشتر بخوانید:ترس بورس های جهان از وضعیت بنزین و گاز!


خدماتی مانند افتتاح حساب برای سرمایه‌گذاران و نگهداری حساب وجوه آن‌ها در بازار سرمایه متشکل از بازار بورس و فرابورس، انجام مراحل ثبت (درج، کد گذاری، نگهداری) و همچنین تسویه معاملات تمامی ابزار‌های مالی مانند اوراق بهادار، کالا‌ها و. با استفاده از ابزار‌های الکترونیک و روش‌های مناسب، پذیرش سپرده و به امانت گرفتن انواع اوراق بهادار، سرمایه گذاری و اوراق بهادار وثیقه شده در نزد تمامی اشخاص (حقیقی یا حقوقی ذینفع) و ارائه امکاناتی جهت کنترل این سپرده‌ها به آن‌ها، تهیه گزارش‌های مورد نیاز فعالین بازار سرمایه و ارائه آن‌ها به این افراد ارائه خدمات تخصصی به بخش‌های مختلف بازار سرمایه مانند بازار بورس، بورس کالا، فرابورس، تمامی فعالین بازار سرمایه، ارائه خدمات مشاوره‌ای، تجاری، مالی، معاملاتی و سایر عملیات‌های مربوط به انواع بازار‌های فعال در بازار سرمایه، همکاری با سایر بورس‌های جهانی و نهاد‌های مربوطه، انجام هر گونه فعالیتی مانند تحصیل وام، خرید دارایی‌های منقول و غیر منقول، انجام معاملات مختلف مرتبط با موضوع فعالیت شرکت در راستای منافع شرکت، ایجاد صندوق تضمین تسویه و اداره آن و ارائه گواهی لازم برای تغییر کارگزار ناظر به سهامداران به عنوان اصلی‌ترین وظایف شرکت سپرده‌گذاری مرکزی محسوب می‌شوند.

ارسال نظر