تاریخ انتشار: ۱۲:۱۷ - ۱۱ مهر ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

تنش بین ایران و جمهوری آذربایجان بالا گرفت

برخی منابع ارمنستانی نیز خبر باز شدن حریم هوایی ارمنستان به روی پهپاد‌های ایرانی را تایید کردند. به گفته این منابع حریم هوایی ارمنستان برای پهپاد‌های ایرانی باز شده است.

اقتصاد ۲۴- برخی منابع ارمنستانی نیز خبر باز شدن حریم هوایی ارمنستان به روی پهپاد‌های ایرانی را تایید کردند. به گفته این منابع حریم هوایی ارمنستان برای پهپاد‌های ایرانی باز شده است.

با ادامه تنش لفظی بین ایران و آذربایجان برخی منابع خبری مدعی شدند که نیرو‌های نظامی ایران امروز برای برگزاری مانور نظامی وارد خاک ارمنستان خواهند شد.

در این میان برخی منابع ارمنستانی نیز خبر باز شدن حریم هوایی ارمنستان به روی پهپاد‌های ایرانی را تایید کردند. به گفته این منابع حریم هوایی ارمنستان برای پهپاد‌های ایرانی باز شده است.

با این همه تا این لحظه هیچ مقام رسمی سیاسی یا نظامی ایرانی نسبت به این اخبار واکنش نشان نداده است و درستی این اخبار بسیار در هاله ابهام قرار دارد و سلام نو مستقلا نمی‌تواند صحت این اخبار را تایید کند. خصوصا با توجه به این نکته که ایران در هرگونه اقدام نظامی بسیار محافظه‌کارانه عمل می‌کند و با توجه به شرایط فعلی منطقه نیز چنین اقداماتی را به عنوان گزینه آخر روی میز حفظ کرده است.


بیشتر بخوانید: در مرز ایران و آذربایجان چه خبر است؟


اگر این اخبار صحت داشته باشد و نیرو‌های نظامی ایران برای رزمایش وارد خاک ارمنستان شوند، به آن معنا خواهد بود که ایران تمام مسیر‌های دیگر برای کنترل آذربایجان را بی‌فایده می‌داند.

پیش از این مقامات ارشد سیاسی و نظامی ایران هشدار داده بودند که هیچ نوع تغییری را در آن سوی مرز‌های خود تحمل نمی‌کنند و نسبت به آن واکنش نشان خواهند داد.

امیر کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش، پیش از این تاکید کرده بود که «ایران کاملا نسبت به تغییرات مرز‌های رسمی کشور‌ها در این منطقه حساس است و آن را قابل قبول نمی‌داند. ضعف احتمالی یک کشور در حفظ مرز‌های خود دلیل نمی‌شود که کشور دیگری با کمک بیگانه، مرز‌ها را به هم بریزد. ایران اجازه این کار را نمی‌دهد.»

باید صبر کرد و دید آیا شایعات این ساعات رنگ حقیقت به خود می‌گیرند یا ایران همچنان با مانور قدرت پشت مرز‌های خود ترجیح می‌دهد که به راه‌های دیپلماتیک، به خصوص کانال روسیه، امیدوار باشد.

منبع: اعتمادآنلاین
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
آندرانیك اوزانیان
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
زنده باد ایران.
زنده باد ارمنستان.
زنده باد یاد و خاطره شهدای ارامنه و 1/5 میلیون ارمنی كه در 1915 توسط دولت های وقت تركیه و جمهوری آذربایجان قتل عام شدند.
ناشناس
۲۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
ایران نباید وارد بازی خطرناک اذربایجان وارمنستان شود .اگر وارد نشود هیچ خطری متوجه ایران نخواهد شد کمی خویش تن داری کنید.اذربایجان هرغلطی بر علیه ایران بکنه امریکا پدرش رو درمیاره همون جوری که امریکا پدر صدام رو در اورد واعدامش کرد.امریکا در ظاهر دشمن ایرانه ولی در عمل وباطن وتجربه حامی سرسخت جمهوری اسلامی ایران است .وتاریخ نشون داده امریکا در بزنگاهها از ایران حمایت کرده ودشمنان ایران رو به درک واصل کرده .باشد که اسرائیل وترکیه واذربایجان توسط امریکا نابود وسرکوب شوند.این خط واین نشان.الهم اشغل الظالمین بالظالمین
ارسال نظر