تاریخ انتشار: ۱۲:۴۶ - ۱۳ مهر ۱۴۰۰
با موافقت مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم انجام شد:

تمدید زمان سومین دوره انتخاب روستای پاک جزیره قشم تا ۱۰ آبان ماه

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از تمدید زمان اجرای طرح سومین دوره انتخاب روستای پاک در جزیره قشم تا تاریخ ۱۰ آبان ماه خبر داد.

اقتصاد۲۴- مهدی زارعی با بیان این مطلب، اظهار کرد: با تقاضا دهیاران و اعضای شورا‌های اسلامی روستا‌های مختلف سطح جزیره قشم و با موافقت مدیرعامل محترم سازمان منطقه آزاد، سومین دوره طرح انتخاب روستای پاک جزیره به مدت یک ماه (تا ۱۰ آبان ماه) تمدید می‌شود.

وی ادامه داد: اجرای طرح روستای پاک از سوی مجموعه سازمان منطقه آزاد، اقدام مناسبی برای حرکت در مسیر توسعه روستا‌های پاک جزیره است که با مشارکت و استقبال خوب مردم همه روستا‌ها مواجه شده است. در همین راستا مدیران روستایی، اعضای محترم شورا‌های اسلامی و دهیاران برای رسیدن به جایگاه روستای پاک، بایستی فرهنگسازی این موضوع را گسترش دهند.


بیشتر بخوانید: رشد ۸۶ درصدی رفع تصرف اراضی در قشم


معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: طی هفته‌های گذشته و با اجرای طرح روستای پاک، تلاش‌های قابل توجهی توسط جامعه محلی و منطقه آزاد در نقاط مختلف جزیره انجام شده و بسیاری از روستا‌ها آماده میزبانی از گردشگران هستند.

به گفته زارعی؛ در طرح روستای پاک سه روستای برتر مورد تقدیر قرار می‌گیرند و در هر کدام از آن‌ها طرح‌هایی با اعتبار بین ۵ تا ۱۰ میلیارد ریال توسط این سازمان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به موارد قابل توجه در داوری و انتخاب روستای پاک تصریح کرد: ۵۰ درصد امتیاز طرح روستای پاک به نظافت و آراستگی ظاهر روستا با مدیریت زباله، ایجاد فضای سبز و نماسازی ها، نصب تابلو‌های راهنما، رنگ آمیزی جداول و دیوارها، استفاده از نماد‌های معرفی روستا و؛ و ۵۰ درصد امتیاز‌ها به حفاظت از فضای تاریخی و بهسازی تاسیسات گردشگری و اقامتی، مدیریت منابع محیط زیستی با محور توسعه پایدار و مشارکت جوامع محلی در کنار اجرای طرح‌های ابتکاری و خلاقانه در حوزه‌های گردشگری، اجتماعی و فرهنگی اختصاص دارد.

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: دور اول ارزیابی روستا‌ها رو به اتمام بوده و به زودی وارد مرحله پایانی ارزیابی طرح مذکور و جمع بندی امتیاز‌ها خواهیم شد. با اجرای طرح روستای پاک ضمن نهادینه شدن فرهنگ نگاهداشت جزیره به عنوان یک منطقه پاکیزه، آراسته و زیبا، زمینه برای استقبال از گردشگران و رونق گردشگری جزیره در دوران پساکرونا فراهم خواهد شد.

منبع: منطقه آزاد قشم
ارسال نظر