تاریخ انتشار: ۰۹:۲۳ - ۱۶ مهر ۱۴۰۰

بورسی‌ها در انتظار ثبات نرخ ارز

بازار سرمایه با وجود افت و خیز‌هایی که در هفته گذشته تجربه کرد روند صعودی داشت به طوری که شاخص کل ۱۰ مهر ماه در ابتدای معاملات با رشد ۶ هزار و ۲۳۷ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۴۴۳ هزار واحد قرار گرفت.

اقتصاد ۲۴- آسایش کارشناس بازار سرمایه در باره وضعیت بازار سرمایه در اولین هفته مهر گفت: در هفته گذشته شاهد افزای قمیت ارز در بازار بوده ایم و در این هفته نیز تاثیر گذاشت، اما بازار سرمایه نیز در این هفته با کاهش ارزش معاملات رو به رور بود و از طرف دیگر حروج پول در این هفته زیاد بود.

او افزود: در این هفته بیش ۹۰۰ میلیارد تومان از بازار سرمایه پول خارج شد البته میزان معاملات نیز کاهش یافته بود. شاخص در این هفته که حدود ۳/۵ درصد افزایش یافته بود و شاخص هم ورن حدود ۱/۵ درصد رشد کرد که علت اصلی آن برآمده از افزایش قیمت نفت و موضوع تخصیص خوراک پالایشگاه‌ها است که باعث شد ۲ تا از ۴ صنعتی که بیشترین رشد را داشتند مربوط به صنایع پالایشگاهی و صنعت پنروشیمی باشد.


بیشتر بخوانید: پیش بینی بورس شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰


این کارشناس بازار سرمایه گفت: در اواخر هفته نرخ ارز اندکی داشت و اگر این روند در بازار ادامه داشته باشد در هفته آینده ممکن است شاخص در همین محدوده موجود نوسان کند و یا باشیب ملایم کاهش را در شاخص مشاهده کنیم چراکه در حال حاضر بیشتر صنایع مربوط به نفت به بازار ورود کرده اند که با کاهش نرخ دلار باعث افت این سهام‌ها می‌شود و صاداران محور هستند و احتمال دارد در هفته آینده بازار روند صعودی چشمگیری نخواهد داشت.

ارسال نظر