تاریخ انتشار: ۱۲:۳۹ - ۱۶ مهر ۱۴۰۰

ایران رسما جواب عربستان را داد

رایزن نمایندگی ایران در سازمان ملل به اتهامات بی اساس برخی از کشور‌های اروپایی و سفیر عربستان سعودی در خصوص برجام و مسائل منطقه‌ای پاسخ داد.

اقتصاد۲۴- حیدرعلی بلوجی رایزن نمایندگی ایران در سازمان ملل در کمیته اول مجمع عمومی سازمان ملل گفت: واقعیتی انکار ناپذیر درباره برجام آن است که این تنها ایران بوده است که به مقررات برجام پایبند بوده و سه کشور اروپایی و امریکا تعهدات خود طبق این سند را اجرا نکرده اند.

این دیپلمات ایرانی اظهار داشت: ایران به شرط اجرای تعهدات توسط سایر اعضا و برداشتن سریع و راستی آزمایی شده همه تحریم‌های ناعادلانه به اجرای برجام متعهد است. توان موشکی دفاعی ایران در چارچوب حقوق مسلم ما و تعهدات بین المللی ایران است.


بیشتر بخوانید: پیام مهم ایران به اقلیم کردستان عراق


رایزن نمایندگی ایران در سازمان ملل تصریح کرد کشور‌های اروپایی در عین اجرای تعهدات خود طبق برجام باید به آمریکا فشار بیاورند تا به اجرای کامل برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت برگردد.

بلوجی اضافه کرد که در طول مذاکرات برجام، عربستان و اسرائیل از تمام توان خود برای تخریب فرایند برجام استفاده کردند. البته موضع آن‌ها در مورد برجام ما را متعجب نکرده است و بعد از تصویب برجام به اتفاق آرا در شورای امنیت، آن‌ها هیچ فرصتی را برای نشر اتهامات دروغین برای تخریب برجام و قطعنامه مزبور از دست نداده اند. هنوز هم آن‌ها چنین سیاست‌هایی را دنبال می‌کنند که بر خلاف تعهدات صریح آن‌ها طبق منشور ملل متحد است.

این دیپلمات ایرانی تصریح کرد که عربستان مخصوصا در شرایطی ایران را متهم می‌کند که بر خلاف درخواست‌های مکرر آژانس بین المللی انرژی اتمی، این کشور حاضر به قبول و اجرای توافق جامع پادمان نیست و در نتیجه آژانس قادر به نظارت کامل و راستی آزمایی برنامه هسته‌ای عربستان نیست.

منبع: ایرنا
ارسال نظر