تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۱۷ مهر ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۵ نظر

خطر جدیدی برای بورس وجود دارد؟

امروز بازار سرمایه در اولین روز معاملاتی با افت ۱۰ هزار واحدی شاخص کل همراه شد و عمده گروه‌ها با تحرکات منفی همراه شدند. چرا بازار امروز بر خلاف هفته گذشته منفی شده است؟

اقتصاد ۲۴- هفته گذشته کلیت بازار با روندی صعودی و مثبت همراه بود و، اما امروز در در اولین روز معاملاتی شاخص کل بورس با ۱۱ هزار واحد افت همراه شد و همسو با شاخص کل، شاخص هم‌وزن هم با تحرکات منفی خود چهار هزار واحد افت را ثبت کرد و گروه‌های کوچک بازار تحرکات منفی را داشتند. اما چرا بازار امروز منفی شد؟

رسول رحیم نیا، کارشناس بازار سرمایه درباره علت منفی شدن شاخص کل بورس گفت: متغیر‌های بنیادی اثرگذار در بازار سهام مثل قیمت کامودیتی‌ها و انرژی تغییری نکردند و روند صعودی آن‌ها ادامه‌دار است.

رحیم نیا ادامه داد: روز گذشته دلار فردایی از کانال ۲۸ هزار تومان فاصله گرفته و به نظر می‌رسد در منفی شدن بازار امروز این عامل اثر داشته است.


بیشتر بخوانید: شفاف‌سازی جدید ۵ نماد بورسی


وی همچنین افرود: امروز بازار سرمایه به این دلیل منفی شد که رئیس جدید بانک مرکزی در مصاحبه خود از کنتررل نرخ ارز و تورم خبر داد و این موضوع گمانه‌های افزایش نرخ بهره را بیشتر کرده است.

این کارشناس بازار در بخش دیگری اضافه کرد: مدیریت نرخ ارز به افزایش نرخ بهره بانکی منجر می‌شود و پالس منفی را به بازار داده است.

رحیم نیا افزود: هفته گذشته با وجود آنکه روند بازار مثبت بود، اما ارزش معاملات تغییری نکرد. با وجود شرایط بنیادی مناسب بازار، اما مثبت‌های پرقدرتی را ندیدیم و در روز‌های گذشته تحرکات بازار مثبت نزدیک به صفر بود.

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
علی سهام دار خرد
۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
سلام، متعجبم از اینکه دولت یه سری موارد انفرادی و با اهمیت کمتر را سریع ورود کرده و دستور پیگیری سریعا دادند ولی چرا دولت جدید به این موضوع ورود نمی کند و یک سری مافیای گردن کلفت را که مثل اژدها روی سرمایه مردم چمبره زدند به حال خود رها کرده ؟ تا کی باید این وضع را تحمل نمود ؟!!! قبل از انتخابات که بحثهای زیادی برای اصلاح بورس می کردند ، نکنه این حرفها باد هوا بوده و یا خدای ناکرده خودشان‌ هم شریک مافیا شدند .
ناشناس
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
دلار چی کشک چی تورم خدا درر صدی
ناشناس
۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
اقای ریسی...شما خودت رو ریس جمهور میدونی؟؟؟
شما واقعا در حد ریس جمهور هستی؟؟؟
چرا در رابطه با اساسی ترین و با اهمیت ترین بخش اقتصاد کشور بی تفاوتی؟؟
ایا شما هم جز مافیای قارت سرمایه ملت هستید؟؟
مگر خبر نداری در بورس اوراق بهادار چه میگذرد؟؟
زندگی مردم را به غارت بردند..چرا کاری نمیکنید؟؟؟
شاید توان سر و سامان دادن به وضع اقتصادی کشور را ندارید.‌یا سواد کافی و فهم سیاست و اقتصاد و کشور داری را ندارید....
اگر ناتاونیدو مشکل دارید..بهتر است در ابتدای کار از مردم عذرخواهی کنید...‌ملت بزرگ ایران
ناشناس
۰۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
سلام ،واقعا برای بورس نظری گذاشتن ک از ما میخوان،واقعا برای مردم چیزی مونده ک این همه ضرر برای سهمشون بدن ،متاسفم برای ملت ایران
ناشناس
۰۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
من ماندم وحیران ازاین مسئله دراین مملکت همه چیز وهرروز داره گران میشه پشکل گوسفند هم گران شده چطوریه وچه دستهایی توکاره که سهام شرکتها هرروز داره ارزان میشه مگه این شرکتها تو ایران نیستند که محصولاتشان هرروز گران میشه ولی ارزش خودشون هرروز داره کم میشه این مسئولین برن خودشونو بکشن
ارسال نظر