تاریخ انتشار: ۱۵:۲۲ - ۲۱ مهر ۱۴۰۰
تا پایان مهرماه؛

مهلت ارسال آثار به جشنواره ملی «بورس و رسانه» تمدید شد

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس و اوراق بهادار از تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره «بورس و رسانه» تا پایان مهرماه خبر داد.

اقتصاد ۲۴- سارا علیاری، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس و اوراق بهادار، در گفتگو با پایگاه خبری بازار سرمایه اظهار کرد: با توجه به استقبال به عمل آمده از جشنواره ملی «بورس و رسانه» و تقاضای برخی از علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره، مهلت ارسال آثار تا پایان مهرماه تمدید شد.

وی افزود: تاکنون بیش از ۶۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است. با این وجود، تعدادی از علاقه‌مندان در تماس با دبیرخانه این جشنواره عنوان کرده اند به دلیل تولید آثار متعدد در بازه زمانی این جشنواره (امرداد ماه ۹۹ تا مهر ماه سال جاری) موفق به انتخاب ۱۰ اثر برتر از دید خود نشده‌اند. آن‌ها درخواست کرده‌اند فرصت بیشتری در اختیارشان قرار گیرد تا دست به انتخاب بهتری بزنند و شانس خود را در این رقابت سنگین بالاتر ببرند. از این رو مهلت ارسال آثار تا پایان مهرماه تمدید شد.

وی تاکید کرد: در جشنواره امسال شاهد تغییراتی در دریافت آثار هستیم. یکی از این تغییرات مربوط به جداشدن بخش دیداری و شنیداری از بخش نوشتاری و دیجیتال است. در سال‌های گذشته این دو بخش توسط یک هیات داوران ارزیابی می‌شدند، اما با توجه به اینکه در حال حاضر در هر دو بخش آثار بسیاری تولید شده، نیاز است این آثار توسط هیات داوران متخصص در هر بخش ارزیابی شود.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس ادامه داد: در این جشنواره تاکید ویژه‌ای روی تولیدات شبکه‌های اجتماعی وجود دارد؛ زیرا امروزه این شبکه‌ها به ابزار بسیار مهمی در تبادل اطلاعات و اخبار تبدیل شده‎اند. همین موضوع باعث شد که ما تغییر دیگری را با ایجاد قالبی به نام شهروند ـ خبرنگار در این جشنواره مدنظر قرار دهیم.

وی تصریح کرد: وقتی از شبکه‌های اجتماعی در عرصه ارتباطات سخن می‌گوییم به این موضوع می‌رسیم که ممکن است رسانه‌های رسمی در کنار سایت، روزنامه، هفته‌نامه، ماهنامه یا سایر ابزار‌های خود از شبکه‌های اجتماعی نیز برای توزیع اخبار استفاده کنند. همچنین، ممکن است شخصی کانال یا گروهی را ایجاد کرده و در آن اقدام به تبادل اطلاعات و افکار کند. اما یکی از جدیدترین پدیده‌های ارتباطی، ظهور شهروند ـ خبرنگاران است؛ کسانی که بی‌تکلف و بدون پیچیدگی‌های خاص رسانه‌های رسمی اقدام به تهیه محتوا کرده و آن را از طریق صفحه شخصی خود یا رسانه‌های دیگر منتشر می‌کنند.

علیاری ادامه داد: امروزه هیچ جشنواره رسانه‌ای نمی‌تواند اثربخشی این قالب را نادیده بگیرد. از این‌رو این قالب جدید به جشنواره ملی بورس و رسانه نیز افزوده شد به نحوی که شهروند ـ خبرنگاران می‌توانند در صورتی که محتوایی را تهیه کرده و آن را به هر طریقی نشر داده‌اند، در این جشنواره مشارکت داشته باشند.

وی افزود: در صورتی که اثر تولیدی به صورت تصویر یا صوت است، در بخش دیداری و شنیداری قابل ثبت است و در صورتی که حالت نوشتار دارد، در بخش رسانه‌های نوشتاری و دیجیتال وارد رقابت می‌شود.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس با اشاره به نقش مهم داوران در این جشنواره عنوان کرد: اصل بسیار مهمی که موجب اعتماد به این نوع جشنواره‌ها می‌شود آن است که اعضای هیات داوران از بین افراد صاحب‌نظر و خوشنام انتخاب شوند و نهاد برگزارکننده دخالتی در ارزیابی آثار نداشته باشد. با توجه به حساسیت این موضوع در حال مذاکره با هیات داوران هستیم و امیدواریم با انتخاب داوران قوی و شناخته‌شده، رقابت‌ها در این جشنواره کاملا حرفه‌ای باشد.

علیاری گفت: به منظور اطلاع‌رسانی مناسب درباره این رویداد، پوستر‌های جشنواره به ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مراکز صدا و سیمای تمامی استان‌های کشور ارسال شده است و تاکنون نیز قسمتی از آثار دریافتی از شهرستان‌هاست.


بیشتر بخوانید:قیمت‌گذاری دستوری نکنید


یادآور می‌شود؛ پنجمین جشنواره ملی بورس و رسانه در بخش‌های زیر برگزار می‌شود:

- بخش دیداری و شنیداری (رادیو، تلویزیون، محصولات صوتی و تصویری شبکه‌های اجتماعی و شبکه‌های تلویزیونی اینترنتی) شامل ۱- خبر ۲- گزارش ۳- مستند ۴- گفتگو و اجرا ۵- اثر در قالب شهروند- خبرنگار

- بخش رسانه‌های مکتوب و دیجیتال (خبرگزاری‌ها، سایت‌های خبری- تحلیلی، روزنامه‌ها، نشریات ادواری و قسمت مکتوب شبکه‌های اجتماعی) شامل ۱- خبر ۲- گزارش ۳- گفتگو ۴- تیتر ۵-یادداشت، مقاله و سرمقاله ۶- اثر در قالب شهروند- خبرنگار

- همچنین جایزه ویژه جشنواره به آثار با موضوع «تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» تعلق خواهد گرفت.

از جمله مقررات این جشنواره می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

آثاری می‌توانند در جشنواره شرکت کنند که از تاریخ اول امردادماه ۱۳۹۹ تا ۳۰ مهر ماه ۱۴۰۰ تولید و از طریق یکی از رسانه‌ها (شامل شبکه‌های اجتماعی) منتشر شده باشند.

هر شرکت کننده می‌تواند در مجموع ۱۰ اثر ارسال کند.

جوایز جشنواره به نفرات اول تا سوم در هریک از زیر گروه‌های بخش‌های جشنواره (در مجموع ۱۲ زیرگروه با احتساب جایزه ویژه) اعطا خواهد شد.

شرکت در این جشنواره صرفا به شیوه الکترونیکی انجام می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند به منظور کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام به نشانی http://festpress.ir مراجعه کنند

ارسال نظر