تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۲۱ مهر ۱۴۰۰
سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند:

بازاریابی مهم‌ترین چالش صنایع دستی و خانگی است

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند در بازدید از نمایشگاه صنایع دستی و سنتی، گفت: بازاریابی مهم‌ترین چالش صنایع دستی و خانگی است.

اقتصاد۲۴- حسین گروسی به همراه معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری این سازمان با حضور در نمایشگاه صنایع دستی و سنتی که در محل موزه تاریخی آبادان برپا است، ضمن اشاره به ظرفیت بالای صنایع دستی در منطقه، بازاریابی را مهم‌ترین چالش صنایع دستی و خانگی عنوان کرد و افزود: در این نمایشگاه ظرفیت‌های بسیار خوبی را مشاهده کردیم که نشان از عشق و علاقه تولید کنندگان دارد.

گروسی تصریح کرد: صنایع دستی و صنایع کوچک در همه کشور‌های پیشرفته بیش از ۵۰ درصد مشاغل را تشکیل می‌دهند؛ این موضوع مهمی است که می‌بایست ما نیز به آن اهمیت دهیم چراکه با کم‌ترین هزینه می‌توان بیشترین اشتغال را ایجاد کرد.


بیشتر بخوانید: منطقه آزاد اروند اولین مقصد سفر سعید محمد


وی با بیان اینکه صنایع دستی علاوه بر برآورده کردن بخشی از نیاز‌های جامعه، می‌تواند با حمایت مناسب و بازیابی به توسعه اقتصادی کمک کند، اظهار داشت: بیشتر کسانی قدر صنایع دستی را می‌دانند که ارزش هنر را بدانند؛ بنابراین باید از طریق فضا‌های مجازی به بهترین شکل آن‌ها را معرفی کنیم.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند، گفت: امروز با وجود فضای مجازی دنیا تبدیل به دهکده جهانی شده و با یک تبلیغات درست و اصولی به راحتی از اقصی نقاط جهان می‌توانند اجناس را ببینند و با روش‌های آنلاین خریداری کنند.

گروسی با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم هنرمندان دچار یأس نشوند، ادامه داد: می‌بایست این ظرفیت را توسعه دهیم و بازار کار را برایشان پیدا کنیم؛ چرا که امروز بزرگ‌ترین مشکل صنایع دستی بازاریابی است که اگر درست معرفی شوند در یک مسیر مناسب جای خود را پیدا می‌کنند؛ این عزیزان کارشان تولید است نه بازریابی؛ مسئولین مربوطه باید فضای خوبی را برای معرفی کار‌های آن‌ها ایجاد کنند.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند در پایان افزود: عشق و علاقه سازنده و هنرمند به صنایع دستی انتقال پیدا می‌کند؛ درون این تولیدات مملو از احساس، نشاط، عشق به طبیعت و نوع دوستی وجود دارد که ارزش آن‌ها را دوچندان می‌کند.

منبع: منطقه آزاد اروند
ارسال نظر