تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۲۷ مهر ۱۴۰۰
مدیر شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم:

چهار هزار مترمربع فضا به نگهداری از سگ‌های ولگرد قشم اختصاص یافت

مدیر شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: برای نگهداری سگ‌های ولگرد در قشم حدود چهار هزار متر مربع زمین و امکاناتی شامل اتاقک، آبخوری، منبع آب و سایر تجهیزات تهیه شده است.

اقتصاد ۲۴ - شاهد ملازم روز دوشنبه در جلسه ستاد مقابله با حیوانات موذی شهرستان قشم افزود: در این فضا هم‌اکنون حدود ۴۰۰ سگ نگهداری می‌شود و مقرر شده است با افزایش این فضا حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ سگ دیگر به این مکان منتقل شوند.

وی ادامه داد: یک سازمان مردم نهاد (سمن) با محوریت حمایت از حقوق حیوانات در از سازمان منطقه آزاد مجوز فعالیت دریافت کرد و هم‌اکنون فعالیت خود را در فضای مذکور به صورت قانونی و رسمی آغاز کرده است.

مدیر شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: لازم است سایر ارگان‌های متولی نیز تنها با این سمن هماهنگی کرده و امکانات و زیرساخت‌های لازم را به صورت قانونی در اختیار آن قرار دهد.


بیشتر بخوانید:  آغاز اجرای طرح شهر شاد در جزیره قشم از سوزا


وی در ادامه از مردم خواست هرگونه غذادهی و کمک به سگ‌های ولگرد را از طریق این مرکز انجام دهند و تاکید کرد: مردم با غذا دادن به سگ‌های ولگرد باعث افزایش تعداد این سگ‌ها شده و ناخواسته مشکلاتی را برای جامعه ایجاد می‌کنند.

ملازم اظهار کرد: از دامپزشکی قشم خواستاریم تا با در اختیار گذاشتن داری بیهوشی در امر جمع آوری سگ‌های ولگرد وحشی ما را یاری کنند.

وی از جمع آوری ۵۰ سگ در چند روز اخیر خبرداد و افزود: بیش از ۸۰۰ سگ ولگرد در جزیره قشم شناسای شده است که امکانات فعلی پاسخگوی نگهداری همه آن‌ها نیست.

مدیر شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: از مردم و مسوولان خواهشمندیم تا نقاط آلوده را به این مدیریت گزارش کنند تا نسبت به جمع‌آوری این حیوانات اقدام شود.

منبع: منطقه آزاد قشم
ارسال نظر