تاریخ انتشار: ۱۲:۵۳ - ۲۹ مهر ۱۴۰۰

تفاهم‌نامه اعطای گرنت به پژوهش‌های تقاضامحور حوزه ارتباط با صنعت سلامت امضا شد

معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران (نیماد) تفاهم‌نامه همکاری علمی _ تخصصی در اعطای گرنت تشویقی به پژوهش‌های تقاضامحور حوزه ارتباط با صنعت بر محور آیین‌نامه گرنت‌های ارتباط با صنعت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور امضا کردند.

اقتصاد ۲۴ - توسعه فعالیت‌های علمی- پژوهشی و لزوم ایجاد هماهنگی و همکاری بین مراکز ذیربط و تبادل تجارب، اطلاعات و بهره‌برداری از توانمندی‌های علمی، تخصصی و امکانات طرفین از جمله الزامات امضای این تفاهم‌نامه به‌شمار می‌رود.

هدف از عقد این تفاهم‌نامه، تعریف و اجرای فراخوان اختصاصی برای اعطای گرنت ویژه جهت تشویق محققان طرح‌های پژوهشی با جذب اعتبار از بخش خصوصی و دولتی تحت عنوان طرح‌های پژوهشی تقاضامحور در حوزه سلامت است.

به موجب این تفاهم‌نامه معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت موظف است با دانشگاه‌ها جهت اخذ اطلاعات محققان و فناورانی که بالقوه – طبق آیین‌نامه گرنت‌های ارتباط با صنعت – حایز شرایط شرکت در فراخوان این گرنت هستند؛ مکاتبه کند. زمان تعیین شده برای انجام مکاتبات یک ماه و نیم پیش از هر فراخوان است.

ضمن اینکه معاونت باید امتیاز و میزان اعتبار تعلق گرفته را با توجه به مجموعه درخواست­های واصله و سقف اعتبار فراخوان تعیین کند و کمیته فرادانشگاهی گرنت­های ارتباط با صنعت با دستورکار پژوهش‌های تقاضامحور، با حضور نماینده­ای از موسسه را تشکیل دهد.

معاونت تحقیقات باید ۱۵ روز پیش از هر فراخوان فهرست محققان و فناوران واجد شرایط و سقف اعتبارات گرنت‌ها به دانشگاه‌های ذیربط و موسسه را اعلام کند.

موسسه نیماد هم متعهد شده تا جدول زمانی فراخوان­های گرنت تشویقی پژوهش‌های تقاضامحور سال آتی، در اسفند ماه هر سال را به معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اعلام کند. سقف اعتبار پیش‌بینی شده برای هر فراخوان را تعیین و اطلاع‌رسانی کند. گرنت پژوهش‌های تقاضامحور به محققان معرفی‌شده از سوی معاونت را تخصیص دهد و همینطور همکاری تسهیل­گرانه با معاونت تحقیقات وزارت بهداشت در طول اجرای فراخوان گرنت پژوهشی تقاضامحور داشته باشد.

پیرو امضای این تفاهم‌نامه آیین‌نامه گرنت‌های ارتباط با صنعت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نیز تهیه و تایید شده است.

منبع: روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت

ارسال نظر