تاریخ انتشار: ۱۶:۱۵ - ۰۱ آبان ۱۴۰۰

زنی که شبکه‌های اجتماعی را شگفت‌زده کرد

کاهش وزن بیشتر از اینکه یک چالش فیزیکی باشد یک چالش ذهنی است چرا که تا زمانی که اراده برای این تغییر وجود نداشته باشد، فیزیک آدم شروع به تغییر نمی‌کند.

به گزارش جامعه ۲۴، اجرای برنامه‌ای روتین و روزانه، تاکید بر تعداد مشخصی از کالری که باید به بدن برسد، همزمان با انجام روتین ورزش یا یک پیاده روی روزانه، بزرگترین چالش کسانی است که می‌خواهند وزنشان را کاهش دهند. بیشتر افراد این مساله را یک چالش فیزیکی می‌دانند و می‌گویند باید به جنگ بدن بروم، اما در پس این خواستن یا نخواستن‌ها، ذهن ماست که تصمیم می‌گیرد.

لیزل دمورا، در زمان اجرای برنامه‌های تغییر وزن خود به این نتیجه رسید که چالشی که درباره کاهش وزن با آن روبرو است، یک چالش ذهنی است و نه یک چالش فیزیکی. او طی دو سال ۴۰ کیلو وزن خود را کاهش داد، اما می‌گوید برایش لحظه به لحظه، روز به روز، یک پوند در هر ثانیه با اهمیت بوده است.

این خانم ۴۱ساله با کاهش وزن خود رسانه‌های اجتماعی را تحت تاثیر خود قرار داده است. او هر روز اهداف تناسب اندام را برای خود تعیین و اجرا می‌کند.

لیزل همسر یک رقصنده معروف هندی است. او پس از آغاز تصمیم مهم خود برای کاهش وزن، تصاویر و پست‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی به نمایش می‌گذاشت و واکنش‌های بسیاری را به همراه داشت. او معتقد است کاهش وزن بیشتر از اینکه یک چالش فیزیکی باشد یک چالش ذهنی است چرا که تا زمانی که اراده برای این تغییر وجود نداشته باشد، فیزیک آدم شروع به تغییر نمی‌کند.


بیشتر بخوانید: ورزش مهم است یا کاهش وزن؟


لیزل معتقد است گاهی اوقات تمرین تنها درمانی است که به آن نیاز دارید. او درباره فرایندی که خودش در پیش گرفت تا وزنش را کاهش دهد می‌گوید: غذا نخوردن متناوب به مدت ۱۵ ساعت را در ژانویه ۲۰۱۹ آغاز کرده و به تدریج این زمان را افزایش داده و به ۱۸ الی ۲۰ ساعت رسانده است.

او در ژوئن تمرین با وزنه و رژیم غذایی را آغاز کرد. هرچند زمانی که اقدام به این کار کرد اوایل شیوع کرونا بود و شاید بهانه خوبی برای به هم زدن ورزش و رژیم غذایی، اما لیزل ورزش را در خانه ادامه داد چرا که یک سالن ورزشی در خانه داشتند و در همانجا و در زمان قرنطینه به تمرینات خود ادامه داد.

چالش کاهش وزن

لیزل می‌گوید: «من با وزنه تمرین می‌کردم، به طور پیوسته روزه می‌گرفتم (فستینگ) و تمام غذا‌های خانگی را هم می‌خوردم. بعد از مدتی هم با رمو به این تصمیم رسیدیم که در محوطه ساختمان پیاده‌روی کنیم. من ساعات روزه‌داری را به ۱۸ الی ۲۰ ساعت رساندم و در روز تنها یک وعده غذا می‌خوردم.»

مربی بدنسازی او در صفحه اینستاگرام خود نوشت که لیزل هر روز و به طور منظم و فعال تمرین می‌کند. او در پست اینستاگرامی خود درباره لیزل نوشت: "یکی از بهترین تحولاتی که شاهد آن بوده‌ام درباره لیزل بود و او ثابت کرد که اگر اراده و بینش داشته باشید به هر چیزی می‌توان دست یافت. هیچ زمانی بهتر از هم اکنون برای تمرین وجود ندارد.

به همه کسانی که به دنبال تغییر در زندگی، ظاهر و احساس خود هستند می‌گویم که منتظر فردا نباشید و همین حالا شروع کنید. این زمان متعلق به شماست و بعد از چند ماه از سفری که خودتان آن را آغاز کردید، از خودتان تشکر می‌کنید.

او در حال برنامه ریزی است که وزن خود را از ۱۰۵ کیلوگرم به ۶۵ کیلوگرم برساند و برنامه کاهش ۱۰ کیلویی وزن تا ماه دسامبر ۲۰۲۱ را تنظیم کرده است. مربی بدنسازی او، معتقد است لیزل یکی از بهترین نمونه‌های دگرگونی در ذهن و جسم است که تاکنون دیده است.

ارسال نظر