تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۰۲ آبان ۱۴۰۰

مصالح ساختمانی بعد از نمونه برداری و تایید وارد جزیره کیش می‌شود

مدیر اجرایی و فنی معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: تمام مصالح ساختمانی مورد استفاده در این جزیره قبل از ورود نمونه برداری و پس از تایید کیفیت توسط اداره استاندارد اجازه ورود پیدا می‌کند.

اقتصاد ۲۴ - امین صفایی روز یکشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها گفت: در راستای ارتقا سطح کیفی مصالح ساختمانی و حفظ حقوق مصرف کننده شیوه نامه‌ای برای نظارت بر کنترل مصالح ساختمانی تدوین و از اوایل سال ۹۹ اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: بر اساس این شیوه نامه محموله‌هایی که وارد کیش می‌شود به صورت مجزا آزمایش می‌شوند و با توجه اهمیت بتن در ساخت و ساز‌ها برای ترکیب بتن تمام نکات ایمنی رعایت می‌شود.

مدیر اجرایی و فنی معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش یادآور شد: افرادی که مصالح وارد می‌کنند باید در سامانه مصالح ساختمانی نام نویسی کنند تا روند واردات آسان‌تر انجام شود و می‌توانند قبل از خرید و حمل به جزیره نمونه‌ای از آن را به آزمایشگاه ارائه کنند و پس از دریافت مجوز مصالح را خریداری و به کیش وارد کنند.
وی یادآور شد:، اما محموله اصلی مطابق قانون هنگام ورود به کیش نمونه برداری می‌شود و پس از اخذ مجوز در کیش توزیع می‌شود و برای تحقق این اهداف کمیته فنی و استاندارد مصالح ساختمانی به منظور نظارت دقیق بر کنترل کیفیت جلسات مستمر و کارشناسی برگزار می‌کند.

صفایی اصل با بیان اینکه آزمایشگاه دانشگاه شریف گواهینامه استاندارد ۱۷۲۵۰ دارد و مجاز به تایید کیفیت مصالح ساختمانی است افزود: سه متقاضی تاسیس آزمایشگاه کنترل کیفی دیگر در جزیره وجود دارد که هنوز کد استاندارد دریافت نکرداند.

وی گفت: با توجه به گسترش برخی شایعات مبنی بر استفاده از مصالح نا مرغوب، علاوه بر اینکه نمونه‌ای از مصالح را به آزمایشگاه داخل کیش و نمونه‌ای هم به آزمایشگاه‌های بندرعباس ارجاع داده می‌شود.
جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب‌های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

ارسال نظر