تاریخ انتشار: ۱۳:۴۴ - ۰۵ آبان ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۲۲ نظر
اقتصاد ۲۴ گزارش می‌دهد:

تجمع کاربران کریپتولند در مقابل دادسرای عمومی و انقلاب تهران/ متولی بازپرداخت دارایی مردم کجاست؟

۷۰ درصد کاربران کریپتولند در حالی ماه هاست در انتظار دریافت مطالباتشان هستند که وعده‌های توخالی مسئولان، آن‌ها را بار دیگر امروز، چهارشنبه ۵ آبان ۱۴۰۰ به مقابل دادسرای عمومی و انقلاب تهران کشاند تا از مسئولان بار دیگر سرمایه خود را مطالبه کنند.

اقتصاد ۲۴ - میناسادات حسینی: با وجود اینکه بار‌ها عنوان شده که دستور بازپرداخت مطالبات کاربران کریپتولند از سوی رئیس قوه قضائیه داده شده، اما بعد از گذشت قریب به چند ماه از متوقف شدن پرداخت ها همچنان کاربران کریپتولند در سردرگمی به سر می‌برند.

 

انتظار چند ماهه کاربران کریپتولند برای دریافت دارایی شان

یکی از کاربران صرافی رمزارز کریپتولند که در تجمع امروز در مقابل دادسرای عمومی و انقلاب تهران حضور دارد، به اقتصاد ۲۴ گفت: از شهریور ماه دستور توقف پرداخت دارایی کاربران داده شده است.

این فرد که خواست نامش فاش نشود، ادامه داد: برخی کاربران نتوانسته بودند در دوره‌های قبل در سایت صرافی کریپتولند ثبت نام کنند؛ بنابراین دستور توقف پرداخت دارایی‌ها ازسوی مسئولان داده شد تا همه کاربران در فرصت ۱۰ روز در مهر ماه ثبت نام خود را انجام دهند. این در حالی است که با وجود این مهلت ۱۰ روزه باز هم تعدادی از کاربران به دلیل مشکل سایت موفق به ثبت نام نشدند. با این حال هرچند قرار بود بعد از این فرصت ۱۰ روزه روند پرداخت دارایی‌ها آغاز شود، اما هفته هاست که خبری از پرداخت دارایی‌ها نیست و همچنان هزاران نفر از کاربران این صرافی در سرگردانی به سر می‌برند.

سناریو‌های بازپرداخت دارایی‌ها به کاربران کریپتولند

یک منبع آگاه به اقتصاد ۲۴ گفت: به دلیل اینکه هم اکنون بازپرداخت دارایی‌ها به عهده قوه قضائیه است در این روند وقفه افتاده، زیرا از یک سو صحبت از کمبود ارز‌های دیجیتال برای بازگشت به مردم است و از سویی دیگر در نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه این موضوع به شکل دیگری منعکس شده است؛ به طوری که طبق گفته سخنگوی قوه قضاییه دارایی کشف شده از سینا استوی بیش از میزان طلب کاربران است و متاسفانه این اخبار ضد و نقیض بیشتر موجب نگرانی‌های کاربران شده است.

این فرد ادامه داد: قاضی پرونده عنوان کرده که سینا استوی خود شخصا حاضر است تحت الحفظ به صرافی برگردد و رمزارز‌های مردم را تسویه کند، اما مشکل آنجاست که اعتمادی به این شخص نیست. اگر مشکلی در این فرایند پیش بیاید چه کسی مسئولیت این موضوع را بر عهده خواهد گرفت؟

چرا قوه قضائیه تکلیف کاربران کریپتولند را مشخص نمی‌کند؟

هرچند تعداد کمی از کاربران کریپتولند در ماه‌های گذشته دارایی‌های رمزارزی یا ریالی خود را دریافت کرده اند؛ اما بررسی‌های اقتصاد ۲۴ نشان می‌دهد قریب به ۷۰ درصد کاربران هنوز در گیر و دار این پرونده هستند.


بیشتر بخوانید: تجمع کاربران کریپتولند در اعتراض به توقف پرداخت دارایی‌ها/ بازپرس پرونده: پیگیر حسابرسی‌ها هستیم


گروهی از کاربران کریپتولند هنوز موفق به ثبت نام در سایت صرافی نشده اند. گروه دوم در مرحله احراز هویت قرار دارند. گروه سوم بخش زیادی از کاربران را تشکیل می‌دهند که در انتظار حسابرسی به سر می‌برند. گروه چهارم که رمزارز‌ها و دارایی آن‌ها تایید شده، ولی پرداخت سرمایه شان به تعویق افتاده است.

این گزارش در حال به روزرسانی است.

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
ما به سینا استوی اعتماد داریم تو رو خدا تحت الحفظ بیارینش سایتو باز کنه ما پولا مونو‌تبدیل کنیم و‌برداشت کنیم
ناشناس
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
تو رو به هرکسدوست دارین این پول ما رو بدین
ناشناس
۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
عاجزانه تقاضا داریم ارز شیبا رو برگردونید بهمون
ناشناس
۱۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
بخدا از هرکسی خود سینا استوی امین تر است دست اون بود همون اردیبهشت ماه مردم به داراییشان رسیده بودند این قاضیو بازرپرس وسایت گرداب و ....اعتماد کردیم نتیجش چی شد ۵ ماهه پولمون رو هواست شما که میگید سینا استوی خودش حاضره دارایی مردم را تحت الحفظ برگردونه .میگید اگه مشکلی پیش بیاد کی جواب میده.مگه خودتون که ۵ ماهه همه چی دست خودتونه و جز وعده ی دروغ چیزی نصیب مردم نشده به کسی پاسخگو بودید؟
ناشناس
۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
اقای ازه ای به ما کمک کن اجرت با فاطمه ی زهرا
ناشناس
۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
خدا ازتون نگذره.همین و بس
ناشناس
۱۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
تو رو خدا ارزهامون رو آزاد کنید
متضرر
۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
تو رو خدا اقتصاد ۲۴ پیگیر این پرونده باشین و زود زود اخبارو در این مورد پخش کنید خیلی به پولهامون نیاز داریم
ناشناس
۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
الان واقعا مشکل چیه ؟صاحب یه صرافی دستگیر شده ولی تو سایت همه ی رمز ارزا هست در نهایت امنیت خب سایتو باز کنین‌ملت پولشو نو بردارن
علی
۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
اون که کاری با پول مردم نداشت مارو خود حکومت تو دردسر انداخت
ناشناس
۰۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
ترو ب تدا ترو ب هرکی ک میپرستین پول مارو بدین ما ب سینا بیشتر از شما اعتماد داریم آزادش کنین تا شب نشده پول ما میده
علی
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
ما به استوی اعتماد داریم ولی به اینا اعتماد نداریم ازادش کنید بیاد تسویه کنه با مردم همه که مثل شما دزد نیستن
ناشناس
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
تو را به خدایی که میپرستید ارز شیبا رو آزاد کنید
ناشناس
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
عاجزانه؟ چرا باید عاجزانه خواستار پولی باشیم که ازمون دزدیده شده؟!؟
ناشناس
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
بابا سینا استوی و صرافیش که کارشون رو عالی انجام می دادن ،بخدا این تیلان ماسک اگه تو ایران بود الکی یه چیزی به لنگش می بستین مینداختینش زندان ،سینا یه مغز فعال و کار افرین و‌عالی داره نکنین این کارا رو با مغزهای این مملکت ،ازادش کنین دول ما رو هم سه سوته می ده
ناشناس
۱۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
گناه مردم بیچاره چیه.چرا ارزها رو که تایید شده میزنه کمتر از حداقل قابل انتقال ۵ میلیون قابل انتقال نیست آیاااااااا؟؟؟؟؟؟؟؟
غلط کردم
۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
غلط کردم ... سینااااااا دوست دارم ای لاو یوووو
zhav
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
بر پدرو مادرتون لعنت دزد شمایید مردمو سرکار گذاشتین سینا استوی رو آزاد کنید تا شب نشده همه ما پولمون رو برداشتیم ولی به شما باشه تا ده سال آیندم نمیدید اگر ده سال دیگ بدید که خوبه پولمون چند صد برابر شده ولی شما میدید پول مردمو چندرغاز پول رو دادید تا مردم شلوغ نکنن تعداد طلب کارا رو کم کنید بازم میگم بر پدر مادرتون لعنت اقای ایکس و ایگرگ گور پدرتون
مجید
۰۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
مملکت بی قانون یعنی همین،به بهانه کمتر از قابل انتقال در شبکه میخاین پول مارو بخورین تا هم زهر چشمی گرفته باشین از مردم که نرن سمت ارز دیجیتال هم واسه نون دونی خودتون خوبه،بخدا که مملکت با ظلم میمونه اما نه با ستم!
ناشناس
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
خدایا اگه وجود داری یه کاری کن اینا پول ما رو بدن
ناشناس
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
بخدا اخبار این بازیگرا و فوتبالیستا هیچ جاذبه ای برا ملت نداره پول مارو پیگیری کنین ،فاطمه زهرا اگر اینا پولتیما رو‌ندادم تک تک شون رو نفرین کن
ناشناس
۱۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
خدایا میشه اینا پولای مارو بدن بابا چند روز این سایت رو باز کنین ما سریع پولامونو برداریم خدایا ما جز تو‌پناهی نداریم
ارسال نظر