تاریخ انتشار: ۱۱:۲۵ - ۰۸ آبان ۱۴۰۰

اعلام دلیل تصادفات بامدادی سه اتوبوس

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا جزئیات و دلایل سه تصادف رخ داده برای اتوبوس‌های مسافربری را تشریح کرد.

اقتصاد ۲۴- سرهنگ احمد شیرانی با بیان اینکه متاسفانه امروز سه حادثه مرتبط با ناوگان حمل و نقل عمومی در جاده‌های کشور رخ داد، گفت: اولین حادثه که مربوط به تصادف میان اتوبوس اسکانیا با کامیون ایسوزو بود در ساعت ۵:۲۲ صبح امروز در محور سمنان-گرمسار در محدوده پلیس راه گرمسار-ایوانکی رخ داد و در پی آن اتوبوسی که با ۲۹ مسافر در حال حرکت از مبدا گناباد به سمت تهران بود با کامیون برخورد کرد.

وی با بیان اینکه این حادثه مورد فوتی نداشت و برابر گزارش‌ها تنها سه نفر در آن مصدوم شدند، گفت: کارشناسان پلیس راه با بررسی صحنه و شواهد تصادف عدم توجه به جلو از سوی راننده اسکانیا را عامل این حادثه اعلام کردند.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه دومین حادثه نیز در استان سمنان و در کیلومتر ۱۵ محور سرخه-آرادان رخ داد، گفت: در این حادثه یک دستگاه اتوبوس اسکانیا که با ۲۰ مسافر در حال حرکت از تایباد به سمت تهران بود واژگون شده و متاسفانه در جریان آن سه تن جان خود را از دست دادند. تعدادی از مسافران نیز دچار مصدومیت شدند.


بیشتر بخوانید: تصادف مرگبار ۲ اتوبوس در سمنان


شیرانی علت واژگونی اتوبوس را تخطی راننده از سرعت مطمئنه اعلام کرد و گفت: رانندگان اتوبوس‌ها حتما باید با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنند.

وی حادثه دیگر را نیز مربوط به ساعت ۱۵ دقیقه بامداد امروز در آزادراه کرج - قزوین اعلام کرد و افزود: در تصادف راننده اتوبوس اسکانیا که درحال حرکت در محدوده بهشت سکینه بود، با یک دستگاه سواری تیبا برخورد کرد که درپی آن دو سرنشین اتوبوس مصدوم شدند.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه این اتوبوس با ۲۵ سرنشین در حال حرکت از مبدا تهران به سمت اردبیل بود، گفت: کارشناسان پلیس راه علت این حادثه را بی‌توجهی راننده اسکانیا به مسیر مقابل اعلام کرد.

شیرانی در پایان تاکید کرد که رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی باید توجه کافی به مسیر مقابل را داشته باشند و حتما علاوه بر قوانین و مقررات مربوط به رانندگی، آیین‌نامه‌های مربوط به حمل و نقل مسافر و ناوگان حمل و نقل عمومی را نیز رعایت کنند.

ارسال نظر