تاریخ انتشار: ۱۲:۱۵ - ۱۳ آبان ۱۴۰۰

چه تعداد گوشی همراه وارد کشور شد؟

انجمن واردکنندگان تلفن همراه، واردات تلفن همراه در تازه ترین گزارش خود تعداد گوشی های وارداتی و نیز تعداد گوشی های ثبت شده در شبکه ارتباطی کشور را اعلام کرد.

اقتصاد ۲۴- واردات تلفن همراه در ۱۲ ماه گذشته به میزان ۱۸ میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه رسیده است که از این تعداد، ۱۷ میلیون و ۶۴۰ هزار دستگاه وارد شبکه ارتباطی کشور شده اند.

طبق آمار اعلام شده از سوی انجمن واردکنندگان تلفن همراه، واردات تلفن همراه در ۱۲ ماه گذشته به میزان ۱۸ میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه رسیده است که از این تعداد، ۱۷ میلیون و ۶۴۰ هزار دستگاه توسط مصرف کنندگان وارد شبکه ارتباطی کشور شده اند.

بر اساس این گزارش، شهریور ماه امسال یک میلیون و ۷۱۰ هزار دستگاه موبایل وارد کشور شده، اما میزان مصرف موبایل یک میلیون و ۸۴۰ هزار دستگاه بوده است. این آمار نشان می‌دهد بازگشایی مدارس و آموزش آنلاین باعث شده، تقاضا برای خرید تلفن همراه بیش از میزان واردات باشد. شایان ذکر است واردات تلفن همراه، مهرماه امسال به یک میلیون و ۷۳۰ هزار رسید که از این تعداد، یک میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه وارد شبکه ارتباطی کشور شدند. این آمار نشان می‌دهد بازگشایی مدارس و آموزش آنلاین باعث شده، تقاضا برای خرید تلفن همراه بیش از میزان واردات باشد.


بیشتر بخوانید: چند خط تلفن همراه در کشور فعال است؟


همچنین سهم بازار برند‌های مختلف به ترتیب سامسونگ ۴۸ درصد، شیائومی ۲۹ درصد، نوکیا ۱۲ درصد، اپل ۴ درصد و هوآوی ۲ درصد سهم واردات برند‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

طبق بررسی ها، گلکسی A ۱۲ سامسونگ بیشترین میزان فروش را داشته است و، گلکسی A ۲۱ S سامسونگ، نوکیا ۱۰۵، سامسونگ A ۵، شیائومی پوکو M ۳ و شیائومی پوکو M ۳ PRO بیشترین اقبال را داشته‌اند.

گفتنی است بر اساس اعلام گمرک، در چهار ماهه منتهی به تیرماه سال جاری، حدود ۵ میلیون و یکصدو پنجاه و شش هزار دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش یک میلیارد و ۱۵۶ میلیون دلار به رویه تجاری وارد کشور شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، رشد ۲۸ درصدی از نظر تعدادی و ۱۰۲ درصدی از نظر ارزشی را نشان می‌دهد.

منبع: خبر آنلاین
ارسال نظر