تاریخ انتشار: ۱۱:۲۵ - ۱۵ آبان ۱۴۰۰

ضریب نفوذ ۷۱ درصدی شبکه‌های اجتماعی در کشور

ضریب نفوذ شبکه‌های اجتماعی در ایران در سال ۲۰۲۰ حدود ۶۴ درصد بوده و این شاخص با رشد ۱۱ درصدی در سال ۲۰۲۱، حدود ۷۱ درصد برآورد می‌شود.

اقتصاد ۲۴ - بر اساس نتایج بررسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان، افزایش ضریب نفوذ شبکه‌های اجتماعی در جهان رابطه مستقیمی با رشد و افزایش دسترسی افراد و شهروندان به اینترنت دارد.

بر اساس گزارش منتشر شده در سال ۲۰۲۱ تعداد کاربران فعال در شبکه‌های اجتماعی در جهان نزدیک به ۴.۲ میلیارد نفر گزارش شده و ضریب نفوذ شبکه‌های اجتماعی در جهان ۵۳.۶ درصد بوده است. این رقم نسبت به سال قبل از آن با رشد نه درصدی همراه بوده است.

بر اساس نقشه جغرافیایی جهان که بر اساس منبع Russian Source Marketing در وب سایت linkfluence منتشر شده است، می‌توان دریافت که ضریب نفوذ شبکه‌های اجتماعی نسبت به جمعیت کشور‌ها و مناطق مختلف جهان بدین ترتیب است: استرالیا و اقیانوسیه ۷۱ درصد، جنوب شرق آسیا ۷۸ درصد، شرق آسیا ۸۲ درصد، جنوب آسیا ۳۱ درصد، آسیای میانه ۲۱ درصد، اروپای شرقی ۵۶ درصد، شمال اروپا ۷۹ درصد، آفریقای مرکزی ۱۱ درصد، آمریکای شمالی ۸۳ درصد، آمریکای مرکزی ۸۱ درصد، آمریکای جنوبی ۸۳ درصد.


بیشتر بخوانید: شبکه‌های اجتماعی چه قدر در دنیا نفوذ کردند؟


بر اساس گزارش جهانی منتشره در سال ۲۰۱۹، تعداد کاربران فعال شبکه‌های اجتماعی در ایران ۴۷ میلیون نفر بوده و ضریب نفوذ شبکه‌های اجتماعی در ایران ۵۷ درصد تخمین زده شده است. همچنین طبق این گزارش در ژانویه سا ل ۲۰۲۱، تعداد کاربران فعال شبکه‌های اجتماعی در ایران در سال ۲۰۲۰ حدود ۵۳.۳۶ میلیون نفر رسیده است و میزان این شاخص در سال ۲۰۲۱ حدود ۵۹.۳۶ خواهد رسید.

با این حساب ضریب نفوذ شبکه‌های اجتماعی در ایران در سال ۲۰۲۰ حدود ۶۴ درصد بوده و این شاخص با رشد ۱۱ درصدی در سال ۲۰۲۱، حدود ۷۱ درصد برآورد می‌شود. بر اساس نتایج بررسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان، افزایش ضریب نفوذ شبکه‌های اجتماعی در جهان رابطه مستقیمی با رشد و افزایش دسترسی افراد و شهروندان به اینترنت دارد.

ضریب نفوذ شبکه‌های اجتماعی یکی از مهم‌ترین عواملی است که باید مورد توجه سازمان و دولت‌های مختلف قرار بگیرد و به عقیده بسیاری از کارشناسان فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، باید با نگاهی مثبت تهدید‌های احتمالی موجود در آن را تبدیل به فرصت کرد و از افزایش ضریب نفوذ اینترنت و شبکه‌های اجتماعی در کشور‌ها و مناطق مختلف جهان بهترین استفاده را کرد.

منبع: تسنیم
ارسال نظر