تاریخ انتشار: ۰۹:۰۹ - ۱۹ آبان ۱۴۰۰
گزارش اقتصاد ۲۴ از بازار مسکن

قیمت آپارتمان‌های زیر ۷۰ متر در مناطق مختلف تهران

برای خرید یا انتخاب یک واحد مسکونی یا آپارتمان خوب، چه ویژگی‌هایی را درنظر می‌گیرید؟ حداقل پنج گام برای این انتخاب، اساسی است.

اقتصاد ۲۴- هنگام خرید خانه، ملک یا ساختمان نکات بسیار مهمی وجود دارد که برخی از آن‌ها را به صورت خلاصه و اشاره وار برشمرده‌ایم، این موارد را در مواقع خرید نادیده نگیرید.

۱ - به هزینه‌هایی که ممکن است هنگام خرید وجود داشته باشد توجه داشته باشید مانند هزینه سند، دفتر ثبت اسناد، پایان کار، مالیات و کیسیون املاک.

۲ - ماده‌ها و تبصره‌های متن قرارداد و مبایعه نامه خرید را دقیق بخوانید.

۳ - توجه به پایداری و مقاومت سازه ساختمان در برابر حوادث طبیعی و... داشته باشید.

۴ - قبل از اینکه برای بازدید ملک یا آپارتمانی بروید به تعداد واحد‌های کل ساختمان توجه کنید. اگر میخواهید از مشکلات مدیریت ساختمان دور بمانید، تعداد مطلوب ۱۵ تا ۳۰ واحد است. کمتر از این تعداد مدیریت ساختمان را سخت کرده و تعداد بیشتر باعث شلوغی طبقات و راهرو‌ها خواهد شد.


بیشتر بخوانید: قیمت آپارتمان‌های زیر ۵۰ متر در مناطق مختلف تهران


۵ - به تعداد واحد‌ها در هر طبقه نیز توجه کنید تعداد واحد‌های موجود در هرطبقه نیز اهمیت دارد. مخصوصاٌ اگر واحد‌ها در هر طبقه کنار هم قرار گرفته باشند و درب آن‌ها نزدیک به هم باز شود. بهترین حالت در مورد آپارتمان‌های چند واحدی در یک طبقه، آپارتمان‌های مقابل هم و یا نیم طبقه است. البته شکل ایده آل آن است که در هر طبقه یک واحد باشد یا حداقل هر واحد در هر طبقه راهروی مخصوص به خود را داشته باشد.

ارسال نظر