تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۲۰ آبان ۱۴۰۰

فیس‌بوک برای اولین بار در مورد آزار جنسی و قلدری گزارش داد

به دنبال فشار مقامات سیاسی و افکار عمومی فیس بوک برای اولین بار میزان قلدری، مزاحمت و آزار جنسی را از طریق پلتفرم خود گزارش داد.

اقتصاد ۲۴- فیس‌بوک گزارشی در مورد وضعیت سوءاستفاده از امکانات این شبکه اجتماعی منتشر کرده که حاکی است در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ از هر ۱۰ هزار بازدید در فیس بوک بین ۱۴ تا ۱۵ بازدید به محتوا‌های مربوط به قلدری، مزاحمت و آزارجنسی اختصاص دارد.

فیس بوک که به تازگی به متا تغییر نام داده، می‌گوید این رقم در شبکه اجتماعی اینستاگرام ۵ تا ۶ بار به ازای هر ۱۰ هزار بازدید در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ است.

وزیر ارتباطات: امنیت فضای تبادل اطلاعات کشور مسئول واحد می‌خواهد


بیشتر بخوانید: زاکربرگ و همسرش متهم به آزار و اذیت شدند


این غول رسانه‌های اجتماعی که مدت‌ها به دلیل رسیدگی به سوء استفاده از خدماتش تحت نظارت و انتقاد بوده، پس از افشای اسناد داخلی یکی از کارمندان سابق و افشاگر به نام فرانسیس هاوگن تحت فشار قرار گرفته است. افشاگری‌های وی شامل تحقیقات و بحث‌هایی در مورد اثرات اینستاگرام بر سلامت روان نوجوانان و این مساله بود که آیا پلتفرم‌های فیس‌بوک باعث افزایش اختلافات و قطبی شده جامعه شده است یا خیر.

هاوگن تصریح کرده که فیس بوک سود شخصی را به امنیت کاربرانش ترجیح می‌دهد. در عین حال، این شبکه اجتماعی صحت ادعا‌های مذکور را زیر سوال برده و افزوده که اسناد یادشده برای نمایش تصویر غلطی از جامعه به کار گرفته شده اند.

فیس بوک همچنین افزوده که ۹.۲ میلیون نوع محتوا را به علت قلدری مجازی، آزار و اذیت جنسی و ... از این پلتفرم پاک کرده است.

منبع: تسنیم
ارسال نظر