تاریخ انتشار: ۱۱:۳۴ - ۲۳ آبان ۱۴۰۰
قوه قضائیه جلوی فروش کیلویی موبایل در اموال تملیکی را گرفت

فروش کیلویی موبایل و لپ تاپ متوقف شد

نشست تخصصی بررسی وضعیت و مشکلات فرایند مبارزه با قاچاق کالا و مسائل مربوط به اموال تملیکی با حضور رئیس دستگاه قضا و مسئولان ذیربط برگزار شد.

اقتصاد ۲۴- عباس پوریانی «حاکم شرع» سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، از یک اتفاق عجیب در امور اداری این سازمان خبر داد.

به گفته پوریانی، واحد تحویل گیری در اموال تملیکی به کیلو است و حتی تلفن همراه هم کیلویی تحویل داده می‌شود.

پوریانی گفت: وقتی کالایی به اموال تملیکی تحویل داده می‌شود واحد تحویل گیری به کیلو است، مثلا ۱۰۰ کیلو موبایل تحویل گرفتیم.

۴۸ ساعت بعد و در اولین روز کاری پس از جلسه مذکور، حاکم شرع اموال تملیکی، دستور توقف فروش کیلویی کالا‌هایی مانند تلفن همراه را صادر کرد.


بیشتر بخوانید: قاچاق موبایل یک شبه رونق گرفت!


در نامه‌ای که منتشر شده است، پوریانی با صدور دستوری، درخواست فروش ۸۳ کیلوگرم تلفن همراه را ملغی کرده و به منظور جلوگیری از هرگونه سو استفاده، درخواست مورد اشاره را جهت اصلاح رویه و رفع نواقص اعاده میکند.

در این دستور مقام قضایی، تاکید شده است، "برای مواردی نظیر تلفن همراه، تبلت، لپ تاپ و ...، نوع، مدل، سریال و نیز تعداد آن‌ها باید به صورت واضح مشخص شود".

بدین ترتیب، با ورود دستگاه قضایی، فروش کیلویی و غیرحرفه‌ای کالایی مانند تلفن همراه که هر دستگاه آن با توجه به مشخصات و ویژگی‌هایش، ارزش مالی جداگانه‌ای دارد، در سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی متوقف شد.

منبع: مرکز رسانه قوه قضاییه

ارسال نظر