تاریخ انتشار: ۰۹:۰۵ - ۲۴ آبان ۱۴۰۰

پورابراهیمی: متن قانون ساماندهی رمزارز‌ها تا دو ماه دیگر نهایی می‌شود

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، گفته متن طرح قانون ساماندهی ارز‌های دیجیتال قرار است تا دو ماه دیگر نهایی شود. به‌گفته پورابراهیمی، کمیسیون اقتصادی اکنون منتظر اظهارنظر رئیس جدید بانک مرکزی است.

اقتصاد ۲۴ - محمدرضا پورابراهیمی گفته است متن پیشنهادی کمیسیون اقتصادی درباره رمزارز‌ها به بانک مرکزی ارائه شده است.

او با بیان اینکه اصلاحاتی روی این طرح انجام شده است، تأکید کرد: ما منتظر مدیریت بانک مرکزی هستیم تا نظرات این بانک را در مورد پیشنهادات‌مان دریافت کنیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی در ادامه گفت: پس از آنکه نظر بانک مرکزی در مورد این طرح به ما اعلام و چارچوب‌های طرح مشخص شد، با برگزاری جلساتی می‌کوشیم تا روی موارد پیشنهادی توافق کنیم، تمامی نقطه‌نظرات را از سوی دستگاه‌های اجرایی اخذ کرده و نهایتا تصمیم نهایی را اتخاذ کنیم.


بیشتر بخوانید: رعایت استاندارد برای واحد‌های استخراج رمزارز اجباری می‌شود/ تست دستگاه‌های ماینر توسط آزمایشگاه‌های مورد تائید سازمان استاندارد


او افزود: فکر می‌کنم متن طرح ساماندهی فعالیت رمزارز‌ها ظرف یک الی دو ماه آینده در کمیسیون اقتصادی آماده و نهایی شود.

نماینده مردم کرمان در رابطه با نظرات دیگر دستگاه‌های اجرایی و نظراتی، در مورد قانون‌گذاری ارز‌های دیجیتال، گفته است: از روز اول تمام دستگاه‌های نظارتی، اطلاعاتی و امنیتی در جلسات کمیته حضور پیدا کرده‌اند. البته طبیعتاً اختلاف‌نظر‌هایی هم وجود دارد، اما مبنای تصمیم در مورد این طرح، کمیسیون و صحن علنی است. این دستگاه‌ها در خیلی جا‌ها همراهی دارند. خیلی جا‌ها هم نظرات متفاوتی دارند که این امری طبیعی است و با همین رویکرد جلو می‌رویم تا متن را نهایی کنیم.

منبع: ارز دیجیتال

ارسال نظر