تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۲۸ آبان ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۳ نظر

پیش بینی بورس شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰

یک کارشناس بورس گفت: در هفته آینده (هفته اول آذر) بازار برای رشد، به یک محرک قوی نیاز دارد در غیر این صورت انتظار می‌رود که روند هفته گذشته کمی آرام‌تر در هفته‌های آینده نیز ادامه داشته باشد.

اقتصاد ۲۴ - بازار بورس روز گذشته با تقاضای نسبی بازگشایی شد در ابتدا شاخص کل به میزان یک هزار و ۵ واحد رشد کرد. در اواسط ساعات معاملاتی رشد شاخص کل به ۴ هزار واحد نیز رسید، اما در نهایت زمان معاملات با رشد ۲ هزار و ۱۵۵ واحدی به پایان رسید.

نکته قابل ملاحظه بازار سرمایه در روز چهارشنبه، رشد شاخص هم وزن می‌باشد. شاخص هم وزن بعد از مدت‌ها از شاخص مل پیشی گرفت و ۲ هزار و ۸۱۵ واحد رشد کرد.

طی جریان معاملات روز گذشته بازار سرمایه، نماد‌های “شفن”، “شستا” و “شپدیس” بیشترین تاثیر مثبت و نماد‌های “فولاد”، “فارس”، “ومعادن”، “فملی” بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

کارشناسان و تحلیلگران بازار سرمایه بر سر متعادل بودن بازار بورس روز شنبه ۲۹ آبان ماه ۱۴۰۰، اتفاق نظر دارند.


بیشتر بخوانید: ضرر سهام داران خرد در بورس جبران می‌شود؟


سلمان نصیرزاده، کارشناس بازار سرمایه در خصوص شرایط کنونی بازار بورس گفت: می‌توان دلیل رفتار نوسانی بازار سرمایه را انتشار خبر لغو آزادسازی قیمت خودرو دانست، اما در اواخر هفته گذشته فروش‌های هیجانی در بازار کمتر شد، اما هنوز ورودی جدیدی به بازار نداریم.

وی در ادامه گفت: دلیل سبز شدن بازار در دو روز گذشته، کاهش قابل توجه عرضه‌کنندگان بوده نه ورود نقدینگی! صنایع کوچک و متوسط در چند روز اخیر حرکت بهتری داشتند و انتظار می‌رود این روند در هفته آینده نیز برای آن‌ها ادامه داشته باشد. به طور کلی در هفته آینده انتظار رشد و ریزش ویژه‌ای نداریم.

خبری زاده، کارشناس دیگر بازار سرمایه نیز معتقد است در هفته آینده (هفته اول آذر) بازار برای رشد، به یک محرک قوی نیاز دارد در غیر این صورت انتظار می‌رود که روند هفته گذشته کمی آرام‌تر در هفته‌های آینده نیز ادامه داشته باشد. به عبارتی به دلیل اینکه در بازار پول هوشمند نیست، بازار در نوسان خواهد بود. علاوه بر این به فصل سرما و چالش قطعی برق و گاز کارخانجات نزدیک می‌شویم که این نیز می‌تواند بر چالش‌های بازار بیفزاید.

منبع: سبدگردان هدف

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
مال باخته بورس
۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
حرف های آقایان محسن رضایی ورییسی هم پوچ ازآب درآمد.آقای عشقی خیلی باعشقی
محبت
۲۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
اقا دزد برد با کدام ورود پول بورس رشد میکند.خروج.حقوفیها و حقیقها وحشتناک خارج شدند ....
سهامدار بیچاره
۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
لعنت برشماباکارشناسیتان که شماومسعولین بورس مارابیچاره وبدبخت کردایند که مامجبورفروش سهاممان باضررزیاد شویم وسهامهایمان راباضررزیاربرباد دهیم لعنت برشمامسعولین کارشناسی وبورس)
ارسال نظر