تاریخ انتشار: ۰۹:۱۶ - ۰۱ آذر ۱۴۰۰

پیش‌بینی بورس امروز اول آذر

دیروز بورس با افزایش تقاضا در نماد‌های فولاد و شستا، مثبت به کار خود پایان داد. آیا این روند ادامه‌دار است؟

اقتصاد ۲۴- بازار سهام در ساعات پایانی با افزایش تقاضا در نماد‌های فولاد و شستا مثبت به کار خود پایان داد. شاخص کل ۰٫۲۵ درصد رشد کرد. این در حالی بود که شاخص هم‌وزن ۰٫۰۵ درصد افت داشت.

شستا در دقایق پایانی و با انتشار خبر احتمال افزایش سرمایه سبز شد و فولادی‌ها نیز دیروز با رشد مواجه بودند. خودرو نیز با توجه به انتشار خبر جلسه قیمت‌گذاری در روز آینده از ابتدا سبز بود. احتمال می‌روند رشد گروه خودرو فردا در حالی ادامه یابد که سایر گروه‌ها نیز از این رشد متاثر شوند.

ریسک‌های سیستماتیک بازار همچنان ادامه دارد. بورس همچنان دستخوش تصمیمات مبهم دولت است. برای آخرین نمونه خبر قطع گاز فولادی‌ها در روز گذشته بازار را بسیار متاثر کرد. با این حال سیگنال‌های مثبتی در بازار سهام به چشم می‌خورد که احتمال تداوم روند رشد را برای فردا پررنگ‌تر می‌کند.

رشد ادامه‌دار بورس متاثر از خودرویی‌هاست

جواد فلاحیان، کارشناس بازار سهام گفت: با توجه به افزایش حجم تقاضا در لحظات پایانی بازار، پیش‌بینی می‌شود فردا نیز بازار سهام مثبت به کار خود ادامه دهد.


بیشتر بخوانید: سهامداران کدام نمادها منتظر سود نقدی باشند؟


وی با اشاره به برگزاری جلسه تصمیم‌گیری پیرامون قیمت‌گذاری خودرو، گفت: متاثر از جلسه دوشنبه، نماد‌های خودرویی یکشنبه مثبت بودند و امروز نیز خودرو در بازار پیشتاز خواهد بود.

آبان پرنوسان بورس تهران

آبان برای بورس تهران، ماهی پرنوسان بود و سهامداران با افت‌وخیز چندباره نماگر‌های بورسی مواجه شدند. در نهایت، اما پرونده بازار سهام در دومین ماه از فصل پاییز با عقب‌نشینی ۴/ ۳درصدی دماسنج تالار شیشه‌ای و ثبت چهارمین افت ماهانه در کارنامه سال جاری بسته شد. افت میانگین قیمت سهام طی این ماه در حالی رقم خورد که در میان رقبا، دلار و سکه با رشد قیمت همراه شدند. با این حال آمار‌ها حاکی از آن است که نگاه بلندمدت در بورس برنده خواهد بود.

پرونده بورس تهران در دومین ماه از فصل پاییز در حالی بسته شد که نماگر اصلی بازار سهام با افت ۴/ ۳ درصدی، چهارمین افت ماهانه در سال ۱۴۰۰ را رقم زد. نماگر هم وزن نیز شرایط بهتری نداشت و ۵/ ۳‌درصد کاهش ارتفاع داد. آبان ماه برای بورس تهران پرنوسان بود و سهامداران با افت‌وخیز چندباره نماگر‌های بورسی مواجه شدند. شرایطی که عمدتا به واسطه شوک‌های ناشی از سیاست‌های لحظه‌ای رقم خورد تا بازار سهام در کسب سود از رقبایش عقب بماند. با این حال بررسی آماری بازار طی سال‌های گذشته نشان می‌دهد همچنان سرمایه‌گذاری بلندمدت در بازار سهام در قیاس با دو رقیب اصلی خود یعنی دلار و سکه برنده خواهد بود.

ارسال نظر