تاریخ انتشار: ۱۰:۲۶ - ۰۳ آذر ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۴ نظر

وکیل آرمان عبدالعالی: از شنیدن خبر قصاص آرمان شوکه شدیم/ قرار نبود حکم اجرا شود

یکی از وکلای آرمان عبدالعالی که صبح امروز حکم قصاصش به جرم قتل غزاله شکور به اجرا درآمد، گفت: با گذشت چند ساعت از اجرای این حکم هنوز در شوک و بهت هستیم.

جامعه ۲۴ - ولی الله حسینی در مورد جزئیات اجرای حکم قصاص آرمان عبدالعالی گفت: من نمی‌توانم صحبت کنم و هنوز در شوک هستم. باورمان نمی‌شود با وجود نقص‌های فراوان حکم امروز اجرا شد. قرار نبود حکم آرمان امروز اجرا شود و وقتی خبر اجرا را شنیدم هنوز در بهت و حیرت هستم و توان صحبت ندارم.

وی گفت: برادر کوچک آرمان نتوانست او را ببیند و آخرین ملاقات قبل از اجرای حکم برای او انجام نشد.

حسینی با اشاره به اینکه این حکم ایراداتی داشت که قابل بررسی دوباره بود، افزود: یکی از ایرادات مهم پرونده آرمان این بود که هیچ اقراری در حضور قاضی نداشت و جسد هم کشف نشده بود که این یک ایراد مهم شرعی در پرونده بود. به نظرم نباید حکم اجرا می‌شد و باید بار دیگر آرمان محاکمه می‌شد تا این موارد و ابهامات رفع می‌شد.

به گفته وکیل آرمان، قصاص حق خانواده مقتول بود، اما در قرآن هم اشاره و تاکید به بخشش شده است و اگر کسی ببخشد یعنی آن بخشش کفاره گناهانش می‌شود.

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
سید کاظم همت یار
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
با سلام ودرود قصاص رمزعدالت وحکم الهی است واجابت شد بایستی مجرم عمد به قصاص خود برسد نه مثل غربیها قاتل اگر هم تعداد زیادی بقتل برساند واقعا عقب افتاده وقاتل را تشویق می‌کنند بعنوان دفاع ازحقوق بشر نمونه جهل جامعه وحکم کشورهای غربی هر روز میبینیم افسوس ولی حکم اسلام برحق است وحکم الهی است
سعید
۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
آقای وکیل چرت وپرت تحویل مردم نده چندساله که نمیگفته جسدروچیکارکرده میخواستی تاکی منتظربمونندگفتن اگه جای جسدروبگی میبخشیمت بازم نگفت خب حتمایاسوزونده بوده یااینکه بااسیدی چیزی ازبين بردتش
هستی
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
وکیل عزیزمعلومه جسدپیدانمیشدچون یه جوری ازبین برده بودندهیچ وقط پیدانشودخودتم این وخوب میدونیدبایدزوتراعدامش میکردند
ناشناس
۰۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
وکلا باید بفهمن که به موکلشون دروغ گفتن رو برای فرار از مجازات یاد ندن.
دادگستری سالم بر پایه قضات سالم و وکلای سالم و نظارت قوی میتونه محقق بشه.
ارسال نظر