تاریخ انتشار: ۲۱:۵۵ - ۰۸ آذر ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

فریدون عباسی: اگر مازوت نسوزانیم، ۲۵درصد کشور خاموش می‌شود

نماینده مردم کوهچنار و کازرون در مجلس شورای اسلامی گفت: الان ما باید مدیریت کنیم که مازوت در نیروگاه‌هایی که دور از مناطق مسکونی است، استفاده شود.

اقتصاد ۲۴ - اگر گرما می‌خواهیم و می‌خواهیم زنده بمانیم باید آلودگی را نیز مقداری تحمل کنیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: مردم را از مصرف سوخت مازوت در نیروگاه‌ها و صنایع نترسانیم؛ اگر زمانی که گاز کم داریم، مازوت مصرف نکنیم ۲۵درصد کشور در خاموشی فرو می‌رود.


بیشتر بخوانید:خبر جدید درباره کارت سوخت


فریدون عباسی در گفتگو با عصر ایران با بیان این مطلب و با اشاره به آلودگی هوای تهران افزود: آلودگی هوای تهران در زمان سرد شدن هوا پدیده‌ای فیزیکی است. در حال حاضر انواع و اقسام موتور خانۀ گازوئیلی و گازی فعالیت می‌کنند و انواع موتور سیکلت‌ها در تردد است.

وی گفت: کامیون‌های فرسودۀ دودزا شب‌ها اجازه تردد دارند در حالی که اگر روز در خیابان‌ها باشند، شاید آلودگی کمتر از شب باشد. این عوامل باعث آلودگی هوای تهران می‌شود و وقتی هوا سرد باشد و باد هم نیاید این آلودگی پایین می‌ماند و برای همین از حد مجاز خارج می‌شود.

وی ادامه داد: ما باید دو کار را همزمان انجام دهیم تا بتوانیم وقتی از مازوت استفاده می‌کنیم، آلودگی ایجاد نکند.


اول این که، وزارت نفت شروع کند و در مدت زمان مشخص عناصر ناخالص مازوت را به زیر استاندارد برساند؛ مثلا گوگرد را از ۳ تا ۶ درصد باید به نیم درصد برسانیم، حتی برای کشتی‌ها که در اقیانوس رفت و آمد دارند هم این استاندارد باید رعایت شود. وزارت نفت هم باید تلاش کند که ناخالصی‌های نفت کوره را پایین بیاورد و دوم آن که، وزارت نیرو باید به نیروگاه‌ها دیکته کند که از فیلتر استفاده کنند.

نماینده مردم کوهچنار و کازرون در مجلس شورای اسلامی گفت: الان ما باید مدیریت کنیم که مازوت در نیروگاه‌هایی که دور از مناطق مسکونی است، استفاده شود.

عباسی تاکید کرد: استفاده از مازوت اجتناب ناپذیر است و فقط باید آن را مدیریت کنیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر وزارت نفت و نیرو نمی‌توانند این ناخالصی‌های مازوت را بگیرند و از فیلتر استفاده کنند، پس به مردم توصیه می‌کنیم اگر به فکر محیط زیست هستند مدیریت مصرف داشته باشند و خودشان مصرف گاز را پایین بیاورند تا گاز به نیروگاه‌ها و صنایع برسد و ما این مقدار متضرر نشویم.

عباسی با تاکید بر صرفه جویی در مصارف خانگی گفت: زمانی که هوا سرد می‌شود بیشترین مصرف انرژی در مصارف خانگی است و برای تامین گاز مردم، گاز نیروگاه و صنایع را قطع می‌کنند، چراکه نمی‌شود مردم را در سرما رها کرد.

وی گفت: در شرایط امروز باید مردم به اقتصاد کشور کمک کنیم و صرفه جویی در مصرف انرژی داشته باشند تا بتوانیم گازوییل صادر کنیم.

عباسی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر چند درصد از صنایع و نیروگاه‌ها در تهران از مازوت استفاده می‌کنند گفت: صنایع در تهران زیاد از مازوت استفاده نمی‌کنند، بلکه از گاز و گازوییل استفاده می‌کنند. من موافق سوزندان گازوییل هم نیستم و معتقدم باید از مازوت استاندار استفاده شود.

وی خاطر نشان کرد: اگر گرما می‌خواهیم و می‌خواهیم زنده بمانیم باید آلودگی را نیز مقداری تحمل کنیم.

منبع: روز نو

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
محمد
۲۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
باروتتان تا اینجا پر بود؟ ضعف مدیریت میگفین حل نشد
ارسال نظر